سلامت و تندرستی

ابرسویه کرونا امیکرون در راه است؟

به گزارش شفاف، علیرضا ناجی ویروس شناس مقاله ای در این روزنامه نوشت جام جم او نوشت: «اخیراً، مدیر عامل شرکت وسترن کراون، آمیکرون، در مورد ادغام سویه‌های دلتا و تولید یک فوق اشباع جدید هشدار داد که یک هشدار واقعاً مهم است. در هفته اول کاوش در این جنبه از جهان، من به صورت مکتوب و شفاهی و از طریق رسانه ها به این موضوع پرداختم، زیرا اکنون در شرایطی هستیم که سویه های دلتا و آمیکرون همزمان در سراسر جهان در حال گردش هستند. زمان. بنابراین، در انسان یا حیوان خطر ابتلا به عفونت دلتا و آمیگدال همزمان، تبادل ژن، نوترکیبی و یک نوع بسیار قوی وجود دارد.

بنابراین، باید همیشه ظاهر ابرسیال ها را در تاج مد نظر داشته باشیم و بدانیم که ابرنواخترها به دلیل نفوذپذیری بالا، توانایی عفونی و مصونیت خود، ما را تهدید می کنند.

البته با وجود اینکه گفته می شود سویه آمیکرون ضعیفتر از دلتا است، باز هم ممکن است این سوال پیش بیاید که آیا باید از مایعات اضافی بترسیم و من باید به آن بگویم بله. اگرچه جهان اکنون در گفتمان خود اعلام می کند که آمیکرون یک نقطه ضعف است، اما هنوز برای اظهار نظر زود است. برای به دست آوردن تصویر بهتری از سویه آمیکرون، باید بیشتر منتظر بمانیم تا اطلاعات لازم را جمع آوری کنیم و اطلاعات ژنتیکی و اپیدمیولوژیک را ترکیب کنیم. با این حال، تا کنون می دانیم که این سویه جدید بسیار خطرناک است و باید از آن اجتناب کرد. دلیل این امر این است که سازمان بهداشت جهانی به زودی یک جلسه اضطراری در مورد این گزینه تشکیل داد.

البته نمی‌خواهیم مردم را با این حرف‌ها بترسانیم، اما هدف، سادگی نیست، بلکه آگاه کردن مردم است. یک مطالعه در بریتانیا نشان داد که سویه آمیکرون می تواند بین 25000 تا 75000 نفر را در ماه های آینده بکشد، اگر محدودیت های اضافی بر جامعه اعمال نشود. این یک تحلیل علمی است، بنابراین ما باید قبل از این نسخه بسیار هوشمند باشیم. از بحران جلوگیری کنید و سپس به فکر راه حل باشید. تاکنون فقط توانستیم بحران را کنترل کنیم و باید از بحران جلوگیری کنیم.

یکی از مهم ترین راه های پیشگیری از بیماری عروق بیماری کرونا قلب و درگیری با سویه های جدید، گسترش واکسیناسیون و معرفی دوز سوم به جامعه است. درست است که اقدامات غیر درمانی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله، شستن دست ها و پرهیز از ازدحام جمعیت همچنان توصیه می شود، اما گسترش واکسیناسیون امن ترین روش است.

ما نیاز داریم که معرفی دوز سوم واکسن را تا حد امکان گسترش دهیم، زیرا ممکن است در آینده به دلیل گردش ویروس در جهان، به ویژه در کشورهایی که باعث کاهش اثربخشی واکسن‌های موجود می‌شوند، سویه‌های جدیدی منتشر شود. مهد گزینه های جدید به دلیل سلامت ضعیف.

دکمه بازگشت به بالا