اقتصادی

آیا وزیر جدید نیرو می‌تواند خاموشی‌ها را تمام کند؟

در لیست وزیران معرفی شده به مجلس شورای اسلامی ، رئیس جمهور علی اکبر محرابیان را به عنوان وزیر انرژی معرفی کرد که بخش وی در ماه های اخیر با چالش های شدیدی روبرو شده است.

به گزارش پرتال پارسی ، اگرچه برنامه های توسعه انرژی محور در بخش انرژی توسط دولت های یازدهم و دوازدهم در سال های اخیر اجرا شده است ، اما با فرا رسیدن فصل تابستان ، ظرفیت تولید برق کشور در مقایسه با مصرف روزانه کاهش یافته است. روشنایی بدون برنامه در کشور. این خشم عمومی را برانگیخت.

اگرچه کاهش بارش ها عاملی است که وزارت نیرو هیچ نقشی در آن ندارد ، اما فاقد سرمایه گذاری لازم برای توسعه زیرساخت ها ، ناتوانی در استفاده از حداکثر پتانسیل و نبود برنامه کوتاه مدت برای عبور از بحران است. وزارت نیرو در حال بررسی مسائلی است که در ماه های اخیر به وجود آمده است و در صورت رای وزیر پیشنهادی ، محراب باید راه حلی پیدا کند.

حمیدرضا صالحی ، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در مورد تصویر وزیر جدید نیرو به پرتال پارسی گفت: وزیر جدید نیرو روی کار می آید و ما شاهد نتایج تصورات غلط در این زمینه هستیم. امسال بخشی از آن بود.

وی خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از مشکلات فعلی ناشی از عدم سرمایه گذاری های لازم در سال های گذشته است. بنابراین ، می توان دید که وزیر پیشنهادی چه برنامه ها و برنامه هایی را در زمینه آب و برق دنبال خواهد کرد.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه برنامه های پیشنهادی وزیر مشابه برنامه ها و برنامه های قبلی است ، تصریح کرد: در صورت تداوم ، مشکلات همچنان ادامه خواهد داشت. در سالهای اخیر ، بخش خصوصی سعی کرده است در سطح خود اقدام جدی در بخش انرژی انجام دهد و این آمادگی در آینده ادامه خواهد یافت.

صالحی ادامه داد: اگر وزارت نیرو به بخش خصوصی اجازه دهد از نیروگاه ها استفاده کند ، تنظیم کننده های بهره وری انرژی را بازگرداند و ظرفیت نیمه تمام را کامل کند ، می توانیم نگرانی های امروز را انتظار داشته باشیم. “در غیر این صورت ، خطر تکرار روش اشتباه قبلی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: صنعت برق غنی ترین صنعت جهان است ، اما در ایران ، با قیمت گذاری اجباری و مداخله دولت در همه بخش ها ، این صنعت را به مشکلات امروز رسانده ایم. اگر می خواهیم بر مشکلات امسال غلبه کنیم ، باید شرایط را به طور اساسی تغییر دهیم ، در غیر این صورت مشکلات امسال ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا