اقتصادی

آمادگی ایران برای افزایش امنیت انرژی در جهان به‌دور از سیاسی‌کاری

وزیر نفت با تاکید بر لزوم بازار جهانی انرژی برای افزایش عرضه نفت ایران گفت: ما به عنوان تولیدکننده اصلی نفت و فرآورده های نفتی در جهان، همواره آماده هستیم تا به نقش خود در تامین نفت و افزایش امنیت انرژی کشور کمک کنیم. این کشور. دنیا به دور از سیاست.”

به گزارش پرتال پارسی، جواد اوجی امروز (دوشنبه، 23 شهریور) پس از پایان سی و دومین نشست وزیران ائتلاف اوپک پلاس اظهار کرد: از منظر فنی و کارشناسی، کمیته فنی و نظارت اوپک پلاس در سناریوی پایه خود، در 2022، مازاد عرضه به تقاضای جهانی نفت روزانه 400000 بشکه تخمین زده می شود که حدود 600000 بشکه کمتر از پیش بینی ماه گذشته است.

وی با بیان اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده تصمیمات اوپک پلاس به بهبود وضعیت بازار نفت از نظر تعادل عرضه و تقاضا کمک کرده است، افزود: اما در شرایط فعلی در نتیجه برخی نگرانی ها از پیامدهای تنش های ژئوپلیتیکی بر رشد اقتصاد جهانی و آسیب های احتمالی به تقاضا، بازار جهانی نفت در وضعیت آسیب پذیری قرار دارد و شاهد این مشکل، نوسانات بالای قیمت نفت خام در ماه های اخیر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

شرایط حساس بازار نفت

وزیر نفت با اشاره به اینکه در هفته های اخیر برخی از وزرای نفت و انرژی کشورهای ائتلاف اوپک پلاس نیز به این نکته اشاره کرده اند، تصریح کرد: شرایط کنونی نیازمند بررسی و مطالعه دقیق است.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار و گزارش های منتشر شده، انطباق کشورهای عضو اوپک پلاس با الزامات مربوطه در جولای 2022 به سطح 546 درصد رسید.

وزیر نفت افزود: با توجه به کاهش تولید و عدم دستیابی به سطح تولید هدف از سوی برخی تولیدکنندگان اوپک به علاوه و همچنین کاهش سطح ذخایر تجاری نفت خام و فرآورده های نفتی در برخی از کشورهای عمده مصرف کننده، سی و دومین نشست وزرای اوپک و غیراوپک، اوپک و بر تصمیم نوزدهمین نشست وزرای غیراوپک (ژوئیه 2021) برای کاهش 100 هزار بشکه ای کل تولید کشورهای اوپک و غیراوپک بر اساس اجماع مجدداً تاکید کرد. تا اکتبر 2022، اوپک پلاس به نظارت و نظارت بر تحولات بازار ادامه خواهد داد و هرگونه اقدام لازم برای حفظ ثبات بازار نفت را در قالب جلسات ماهانه کارشناسی و وزیران اتخاذ خواهد کرد.

افزایش بحران انرژی در اروپا

اوجی با اشاره به اینکه بحران جهانی انرژی به ویژه در منطقه اروپا در حال تشدید است، گفت: به عنوان مثال می توان افزایش قیمت گاز طبیعی در برخی از قطب های گاز اروپا را به حدود 70 دلار در هر میلیون معادل BTU داد. بیش از 400 دلار در هر بشکه.

وی ادامه داد: اگرچه اروپایی ها با برخی از تصمیمات سیاست انرژی خود در تلاش برای جبران کمبود انرژی و کاهش شدت بحران هستند، اما تامین پایدار و مطمئن منابع انرژی به ویژه نفت و گاز ضروری است. نزدیک شدن به فصل های پاییز و زمستان یک نیاز مهم برای مصرف کنندگان اروپایی است.

وزیر نفت با بیان اینکه نقش و اهمیت تامین منابع انرژی ایران اعم از نفت، گاز و فرآورده های نفتی در تامین ثبات و امنیت انرژی جهان دوچندان است و این یکی از دغدغه های مهم ناظران صنعت نفت و نفت است، تصریح کرد: توسط بازار انرژی و همچنین توسط سیاستمداران کشورهای مصرف کننده به رسمیت شناخته شده است. ، خاطرنشان کرد: این یک واقعیت است که افزایش قیمت گاز طبیعی در بازار اروپا، مصرف کنندگان را به سمت مصرف نفت و فرآورده های نفتی سوق می دهد و فرآورده های نفتی افزایش چشمگیری می یابد. تقاضا برای نفت و محصولات در قاره سبز دور از ذهن نیست.
اوجی تصریح کرد: به عنوان تولیدکننده عمده نفت و فرآورده های نفتی در جهان، همواره آمادگی خود را برای دوری از سیاست و پرهیز از استفاده سیاسی از انرژی، نقش خود در تامین نفت و فرآورده های نفتی به سایر کشورها اعلام کرده ایم. ارتقای امنیت انرژی جهان او به ما کمک کنید گفت: بازار جهانی انرژی نیاز به افزایش عرضه نفت از ایران دارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اوپک پلاس در بالاترین سطح همکاری قرار دارد و فکر می‌کنم تقریباً همه اعضای اوپک پلاس در مورد دستاوردهای این همکاری برای ثبات بازار نظر یکسانی دارند و ثبات و تداوم همکاری اوپک پلاس می‌تواند کمک زیادی کند. مصرف کنندگان جهانی در بحران کنونی
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا