اقتصادی

آزادراه تهران-شمال و بدقولی که تکرار شد!

اگر قرار است فاز دوم بزرگراه تهران – شمال تا بهار امسال به صورت یک جانبه افتتاح شود و سرانجام قول داده شود که تونل البرز قبل از آغاز تابستان امسال افتتاح شود ، مسئولان بزرگراه تهران – شمال بار دیگر ناراحت هستند .

به گزارش پرتال پارسی ، پس از افتتاح فاز اول بزرگراه تهران – شمال ، مقامات وزارت راه و شهرسازی ، شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل و بنیاد مستضعفان قول دادند پروژه را به عنوان سرمایه گذار تمدید کنند. در فصل بهار ، مرحله دوم بزرگراه تهران – شمال. در قالب 22 کیلومتر و البته 50٪ (باند) ، این بزرگراه باید به عنوان یک دوربرگردان با بار ترافیکی در امتداد جاده چالوس باز شود.

با وجود این وعده ها ، در اواخر آوریل سال جاری ، خیرالله حادمی – معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ایجاد و توسعه زیرساخت های حمل و نقل – وی در مورد وضعیت نهایی فاز دوم بزرگراه تهران-شمال صحبت کرد که باعث سردرگمی در افتتاح به موقع این مرحله از بزرگراه تهران-شمال شد.

به گفته وی ، تورم و افزایش هزینه های ساخت و ساز از حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیش از 3 هزار و 400 میلیارد تومان ، اتمام مرحله دوم بزرگراه تهران – شمال را گران و دشوار کرده است.

بنابراین تصمیم بر این شد که از تونل البرز که شش و نیم کیلومتر طول و از دو طرف آن است به عنوان بخشی مهم از این بزرگراه استفاده شود و سپس باند دوم بزرگراه تهران – شمال باند غربی خواهد بود. اگرچه بیش از سه ماه می گذرد اما هنوز خبری از افتتاح بزرگراه البرز از بزرگراه تهران – شمال نیست و به نظر می رسد وعده های مسئولان برای افتتاح بزرگراه تهران – شمال یکی پس از دیگری به تعویق افتاده است.

اما این دلایل منطقی به نظر نمی رسد ، زیرا اگرچه ساخت بزرگراه تهران-شمال دو برابر شده است ، اما با افتتاح طرح فاز دوم بزرگراه تهران-شمال به دو مرحله و سپس سه مرحله و قسمت ، دلیل دیگری برای این وجود دارد تاخیر. البته علی رغم اینکه خبرنگار پرتال پارسی مسئولان و متولیان این پروژه را زیر نظر دارد ، هیچ کس آماده نبود تا پاسخ دهد تا دلیل تأخیر را توضیح دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا