اقتصادی

آخرین خبر از رقم پیشنهادی دستمزد کارگران

سومین جلسه شورای عالی کار در چارچوب مذاکرات فشرده با شرکای اجتماعی در حالی در وزارت کار در حال برگزاری است که نمایندگان کارفرمایان پیشنهاد افزایش 35 درصدی دستمزدها را مطرح کرده اند.

به گزارش پرتال پارسی، سومین جلسه بالادستی از ساعتی پیش با حضور معاون وزیر کار و نمایندگان کارگری و کارفرمایی آغاز شد.

پیشنهاد اولیه کارفرمایان مبنی بر افزایش حداقل دستمزد 30 درصد و سایر دستمزدها 20 درصد مورد قبول نمایندگان کارگری قرار نگرفت و در عوض نمایندگان کارگری پیشنهاد افزایش معیشت به اضافه 33 درصد را دادند. مبلغ کل حدود 12 میلیون است.

در ادامه جلسه گروه کارفرمایان پیشنهاد تغییر نرخ سود پیشنهادی به 35 درصد را دادند. مذاکرات و مذاکرات بر سر نرخ سود پیشنهادی همچنان ادامه دارد و شاید امشب مشخص شود که حقوق چقدر افزایش می یابد.

در آخرین جلسه با نتیجه نگرفتن نمایندگان کارفرمایان و درخواست مشورت با سایر تشکل های کارفرمایی، جلسه بی نتیجه به پایان رسید و به عصر دوشنبه موکول شد.
این کارگروه در دومین جلسه پرداخت به پیامدهای حذف ارز ترجیحی و تاثیر آن بر معیشت خانوارهای کارگری در سال آینده اشاره کرد.
نمایندگان کارفرمایان برای درک بهتر مسئولان کارگری امیدوارند ارقام ارائه شده امشب مطابق با ماده 41 قانون کار و نرخ تورم منتشر شده و سطح معیشت کارگران باشد.
اگر کارگران و کارفرمایان امشب به توافق نرسند، روز چهارشنبه جلسه دیگری برای نزدیک شدن دو طرف برگزار می شود.
به گزارش پرتال پارسی، حداقل دستمزد سالانه بر اساس قانون کار تعیین می شود که بر اساس دو مولفه تورم و سطح معیشت خانوارهای کارگری تعیین می شود و در سال های اخیر حداقل دستمزد برای حفظ سطح زندگی کارگران تعیین شده است. کارگران بالاتر از تورم
کمیته حقوق و دستمزد شورای عالی کار هزینه سبد معیشت خانوارهای کارگری را ۸ میلیون و ۹۷۲ هزار تومان تعیین کرده است.
ادامه می دهد

دکمه بازگشت به بالا