فرهنگ و هنر

آثار موسیقی را کپی می‌کنند، چون نمی‌خواهند پول بدهند + صوت

سالهاست که موسیقی را می شنویم که با پیشینه یک آهنگ محبوب متفاوت است ، بنابراین وقتی قطعه جدید را می شنویم ، کار اصلی با ما همراه است و در آن زمان ، می دانستیم که کار جدید نسخه ای از قطعه قدیمی است. ما بارها در موسیقی در رادیو و تلویزیون دیده ایم ، ملودی های آثار باستانی و عامه پسند را گرفته و اشعار جدیدی سروده و آنها را در قالب آثار جدید ارائه می کنیم. این روند را می توان در ستایش و ترانه نیز مشاهده کرد. از طرف دیگر ، بعضی اوقات در رادیو و تلویزیون یا سازمان هایی که می خواهند فیلم های موسیقی مذهبی بسازند ، نمی توانند آهنگ های داخلی را کپی کنند ، ممکن است به زبان انگلیسی یا به زبان های خارجی باشد.

حتی دیده شده است که ستایش پیامبر پیامبر (ص) ، به نام گروهی از سرودهای مذهبی ، که اغلب در تلویزیون برای انجام اعمال مذهبی دیده می شوند ، شبیه یکی از معروف ترین قطعات گروه راک آمریکایی است. در حقیقت ، ملودی این اثر مذهبی بسیار شبیه به این اثر آمریکایی است و در آغاز ، وقتی گروه کر هنوز آواز خواندن را شروع نکرده بودند ، انتظار می رفت که خواننده اصلی آواز بخواند. اما سؤال این است ، اگر چنین ترانه‌ها انگیزه اعتقادی ندارند ، پس چرا از آنها برای کارهای مذهبی استفاده کرده و به دنبال خلق آثار اصلی نیستید؟

در همین رابطه تصمیم گرفتیم با بهروز وجدانانی ، پژوهشگر موسیقی صحبت کنیم و موضوع را از این منظر بررسی کنیم.

او سایر آثار موسیقی را به صورت رایگان کپی کرد

Vajdani گفت: تا سال های بسیاری، مردم کپی های مختلف از موسیقی های معروف و یا ارشد، و نمی شود یک مشکل برای آهنگ و تلفظ. فقط یک آهنگ خوب قلمداد می شود و به راحتی می توان متن آهنگ را به ملودی داد.

او توضیح می دهد دلیل برای کپی کردن یک آهنگ: دلایل متعددی برای این کار وجود دارد، اصل اول، کسانی که کپی کردن موسیقی و دیگر آثار منتشر شده ایجاد شده است که یک مرد ناشناخته، اما فکر اشتباه است. دفتر و آنها کپی هنر آثار هنری باید این باور است که جامعه ما یک طرف، اما این سری است هوشیار نیست و دانا، و برخی دیگر نه. اگر او معتقد است، هنگامی که تلویزیون در میان میلیون نفر از خوانندگان کاغذ کپی، برخی از مردم در مورد فرهنگ کار و هنر می دانم و دستگاه های کپی nyumuroni تلویزیون، با این حال، او نمی خواهد انجام دهد. اما هنگامی که شما تماشا نیست، به این معنی که با مردان عاقل در کشور را قبول ندارند.

واژدانی ادامه داد: دلیل دوم اثبات این است که کپی ارزان و رایگان است زیرا نیازی به پرداخت پول به نوازندگان و آهنگسازان نیست و فقط پول دادن به شاعر است.

از جمله دلایل دیگر به کپی کردن موسیقی و مسائل دیگر در این زمینه در ایران، او مدیر موسیقی در نظر گرفته و گفت: “یکی از مسائلی است که مشکلات در زمینه موسیقی گذشته بزرگ شده اند و کپی کردن موسیقی در ایران در سال، به بدهید، چرا که او مردم نمی اعضای فعالیت های ما، و یا زمانی که در بخش مدیریت از موسیقی قرار داده شده، او تغییر خواهد کرد قبل از آن می تواند کار را اجرا می کنند. این باعث مدیر موسیقی ما مسئولیت را نمی دانم و می توانید موسیقی را نمی دانند. خوب، که، اگر او می خواهد به انجام، او را نمی کند راضی است که چقدر طول می کشد برای موقعیت خود.

موسیقی شناس ادامه داد: “با این حال، کسانی که ستایش و موسیقی عبادت و یا دین را باید از دو منبع موسیقی، از جمله موسیقی محلی و موسیقی های بدون کلام است.” البته ، آنها ممکن است در حال کپی کردن موسیقی اصلی باشند ، زیرا این برنامه برای آنها رایگان است ، اما چون سخت تر است ، آنها آن را پیدا نمی کنند. با این حال، قبل از انقلاب، منبع هر دو از این استفاده می شود، و اگر شما می بینید، 50 سال پیش، مداحی و نماز با صدای بسیار هیجان انگیز و سرگرم کننده بود مردم شگفت انگیز است، چرا که استفاده از موسیقی و موسیقی محلی، به عنوان توسط این آهنگ خوانده. قبلاً می دانم

وی گفت: “امروز از موسیقی غیر ایرانی برای آهنگسازی موسیقی مذهبی و مذهبی استفاده می شود. با این وجود ، حتی اگر آثار پاپ کشور از نظر فرهنگی ، ادبی نباشد ، می توان از موسیقی ایرانی یا داخلی نیز استفاده کرد.” “او با استفاده از اخلاق، هنر، و حافظه شنوایی ما، که باعث او را به دور از دین به جای نزدیک تر است.”

وی گفت: “واقعیت این است که کپی کردن موسیقی موضوع جدیدی نیست و سالهاست که در تجارت موسیقی ادامه دارد ، مهم نیست که این موسیقی را کپی کنید یا موسیقی پاپ مذهبی.” مشهورترین قطعه ستایش که او در طول سالها دریافت کرده است ، کپی از اثر یک خواننده پاپ در ایران قبل از انقلاب و اکنون در ایالات متحده است.

در این بخش، Vajdani بحث طعم موسیقی آنها در حال حاضر، است که در طول چند سال گذشته تشکیل شده است، و گفت: “از آنجا که کار موسیقی است خود را با مشتقات و شات سراسر عجیب و غریب حذف، مردم فکر می کنم که این موسیقی است.” اگرچه این موسیقی پاپ ما نیست ، اما مطمئناً موسیقی عامیانه و ایرانی است.

Sada-e Sima از قانون حق چاپ پیروی نمی کند

در برخی موارد ، علاوه بر کپی کردن آهنگ های داخلی ، سدا سیما در موسیقی خارجی و گاه ترانه های محبوب نیز شرکت می کند ، اگرچه ممکن است مخاطبان تلویزیون حتی یک بار به آثار اصلی گوش داده باشند ، می بینند که آثار جدید از تلویزیون کپی می شوند. ، بنابراین در همین رابطه ، وجدانی درباره اجرای قانون کپی رایت توسط عوامل IRIB گفت: “اگر می خواهید شعر جدیدی درباره آثار موسیقی خارجی بخوانید ، یک مسئله جدی در سراسر جهان وجود دارد ، زیرا در این حالت ، ایران کشوری است که IRIB کپی برداری است. “” او در موسیقی رایت را نقض کرد. البته بیشتر موسیقی هایی که در همه برنامه های خبری رادیویی و تلویزیونی شنیده می شود خارجی است و بدون مجوز خالق از آن می توان از تلویزیون پخش کرد اما این مورد برای عوامل رادیو و تلویزیون آنقدر رایج است که هیچ کس نمی تواند بگوید چه باید بکند. وی شکایت می کند که سازنده اثر از او شکایت می کند ، بنابراین مسئولیتی نخواهد داشت.

می گوییم کپی کردن ملودی های موسیقی مذهبی از آهنگ های راک غربی در ایران مشکلی است ، پس چرا این اتفاق می افتد؟ وی توضیح داد: این درست است ، اما حقیقت صحبت های زیادی است ، اما هنوز انجام نشده است. البته کار خوانندگان لس آنجلس در این کشور پذیرفته نیست ، اما کار آنها کپی می شود. البته آثار این خوانندگان ریشه در موسیقی ایرانی دارد و برخی از آنها مناسب تر است. کپی کردن موسیقی خارجی راهی برای حمله به فرهنگ خارجی فراهم می کند. اگر موسیقی غیر ایرانی عمدی یا به طور تصادفی کپی شده باشد ، دائماً منتشر و تبلیغ می شود. گوش و حس آنها ویران خواهد شد. در نتیجه، زمانی که مردم به موسیقی بومی ایران گوش دادن، او را کار خوب برآورد نیست.

چند روش برای کاهش هنر موسیقی چیست؟

این نوازنده در پاسخ به سؤال فوق گفت: قانون کپی رایت ، که در سراسر جهان رعایت می شود ، باید در ایران نیز شناخته شده و به خوبی رعایت شود. او همچنین باید بپذیرد که ساخت موسیقی ایرانی می تواند دشوار باشد ، اما این کار طولانی تر و سرگرم کننده تر خواهد بود. اخیراً از آقای مجید وفادار در برنامه تلویزیون یاد شده است. او یکی از مجریان اصلی رادیو ارکستر و ویولن بود. وی در سال 1315 آهنگ را به عنوان اولین اثر خود آهنگسازی کرد و از آن پس ، پس از 80 سال ، خوانندگان جوانی چون همایون شجریان دوباره این اثر را خوانده اند. غیرممکن است برای کسی که طرفدار موسیقی سنتی ایران نیست ، گوش کند و این را دوست ندارد. آثار مانند شعرهای حافظ هستند و هرگز شکست نمی خورند ، زیرا پایه های خاص خود را دارند. اما اکنون موسیقی زیادی وجود دارد که چند روز پس از ساخت آن نمی توانید بشنوید.

او ادامه داد: ظاهرا، اگر مردم می خواهند برای کپی کردن کار، بهتر است برای رفتن به کار است که اصلی و خوب است، زیرا آثار قدیمی و حدود 70 سال پیش شروع به منتشر می شود، این است که لازم نیست که دوباره آن را بخوانید و یا استفاده از ملودی. مجاز به دریافت اجازه از افرادی که خاص هستند، چرا که تلاش بخشی از اموال مشترک است.

در این بخش می توانید به کار مذهبی “ترانه عشق” بهانه اسحق “، ملودی شبیه به آهنگ” ارمغان تاریکی “ساخته محمد اصفهانی گوش دهید:

آخرین پیام

دکمه بازگشت به بالا