کمبود نیرو برای پیمانکاران پسماند، علت استخدام زباله‌گردهاست

نظری در گفت‌وگو با آنا خبر داد:

کمبود نیرو برای پیمانکاران پسماند، علت استخدام زباله‌گردهاست

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: در بخش استخدام نیرو برای شهرداری، کمبود نیرو نداریم، اما در حوزه قراردادهای خدمات شهری که توسط پیمانکاران طرف قرارداد با ما بسته می‌شود، کمبود نیرو داریم و اینکار در حقیقت احترامی به این گروه است که از یک شغل پایین‌تر به یک شغل بالاتر و بهتری برسند.

حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص خبر جدیدی که طی روزهای اخیر و درباره استخدام زباله‌گردها در بخش خدمات شهری شهرداری تهران، منتشر شده است، اظهار کرد: به هر حال ما برای تکمیل کادر و نیروی انسانی‌مان نیاز داریم که این کار را انجام بدهیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا در حال حاضر در بخش خدمات شهری شهرداری تهران، کمبود نیرو وجود دارد، تصریح کرد: در بخش استخدام نیرو برای شهرداری، کمبود نیرو نداریم اما در حوزه قراردادهای خدمات شهری که توسط پیمانکاران طرف قرارداد با ما بسته می‌شود، کمبود نیرو داریم.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران اضافه کرد: توصیه ما این است که در بخش‌هایی که پیمانکاران خدمات شهری با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند از همین کسانی مثل زباله‌گردها و کسانی که چنین کارهایی را انجام می‌دهند و با این کارها آشنا هستند، همین‌ها آموزش ببینند و استخدام بشوند.

نظری در ادامه تأکید کرد: استخدام زباله‌گردها در خدمات شهری در حقیقت احترامی به این گروه است که از یک شغل پایین‌تر به یک شغل بالاتر و بهتری برسند.

حقوق ۳۰ _ ۴۰ میلیونی زباله‌گردها فقط یک نقل قول است!

وی همچنین در واکنش به این بحث که وقتی گفته می‌شود حقوق ماهانه برخی زباله‌گردها بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است، آیا این افراد با پیشنهاد سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با حقوق ۱۲/۵ تا ۱۵ میلیون تومان حاضر به استخدام در شهرداری هستند یا خیر، يادآور شد: من اطلاعی از درآمد زباله‌گردها ندارم و حقوق ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومانی فقط نقل قول‌هایی است که مطرح می‌شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران تصریح کرد: ما بحث استخدام زباله‌گردها در سازمان مدیریت پسماند را اعلام کردیم و اگر زباله‌گردها برای کار و استخدام بیایند، معلوم است که درآمد کمتری از مبلغ پیشنهادی ما دارند و اگر هم که برای استخدام نیامدند، آن وقت مشخص می‌شود که درآمد بیشتری از این مبلغ ۱۲/۵ تا ۱۵ میلیون در ماه کسب می‌کنند.

دکمه بازگشت به بالا