چرا مردم از ژورنال معاملاتی استفاده نمی کنند

داشتن یک یک استراتژی هوشمند برای افزایش عملکرد و کسب اطمینان در معاملات بازارهای مالی است. موفقیت در معاملات بازارهای مالی نیاز به برنامه ریزی و تمرین زیادی دارد. معامله گران بازارهای مالی باید یک فرآیند یادگیری گسترده را توسعه داده و پیاده سازی کنند تا بتوانند معامله را با موفقیت ادامه دهند. بهترین ابزار برای اجرا و بهینه سازی سیستم معامله گران بازارهای مالی، استفاده از ژورنال یا ژورنال نویسی است. اگر قصد دارید از طریق بازار مالی به یک معامله گر موفق تبدیل شوید، یک ژورنال بازارهای مالی می تواند به سرعت شما را به یک حرفه سودآور برساند. در این مقاله می خواهیم در مورد ژورنال و روش ایجاد آن صحبت کنیم. برای آشنایی با این عنوان تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

ژورنال معاملاتی چیست؟

ژورنال از جمله ابزارهای کاربردی برای مدیریت عملکرد است. ژورنال انلاین جایی است که شما معاملات روزانه خود را برای خروجی بهتر و مرجع آینده ثبت و بررسی می کنید. یک ژورنال معاملاتی می تواند به شما در پیگیری پیشرفت و ورود و خروج های نادرست در معاملات کمک کند. این گزارش ها و سوابق به شما در طولانی مدت به عنوان زیربنایی برای کسب و کار بهتر کمک می کند. به طور کلی، یک ژورنال معاملاتی مانند آینه ای است که عملکرد معاملاتی شما را ارزیابی می کند و واقعیت ها را به شما نشان می دهد.

مزایای یک ژورنال معاملاتی

یک ژورنال مزایای بی شماری دارد. بازار مالی می توانند یک استراتژی سودآور بر اساس تجربه معاملاتی خود با کتاب بازار مالی ایجاد کنند. در این بخش سعی می کنیم برخی از مهمترین این مزایا را شرح دهیم.  چارچوب محکمی برای استراتژی شماست برای معاملات موفقیت آمیز، به یک چارچوب سودآور نیاز دارید که بر اساس آن های خود را بسازید و توسعه دهید. با ثبت دقیق جزئیات این تراکنش ها، می توان تمامی محاسبات و حرکاتی که در طول معاملات روزانه خود انجام می دهید به درستی از این طریق مورد آزمایش قرار گیرد. این چارچوب به شما کمک می کند تا معاملات موفق خود را بشناسید و از معاملات ناموفق آینده جلوگیری کنید. یک ژورنال معاملاتی مزایای بی شماری دارد. معامله گران بازار مالی می توانند یک استراتژی سودآور بر اساس تجربه معاملاتی خود با کتاب معاملات بازار مالی ایجاد کنند. در این بخش سعی می کنیم برخی از مهمترین این مزایا را شرح دهیم.

  1. از معاملات احساسی شما جلوگیری می کند یکی از مهمترین اصول و قوانین معاملات بازار مالی، به زیرساخت فکری و روانی شما بستگی دارد. اگر از بیشتر معامله گران بپرسید، به شما خواهند گفت که اغلب نتوانسته اند خود را کنترل کرده و معاملات هیجانی انجام داده اند. نتیجه چنین معاملاتی همیشه شکست در آن معامله خاص بوده است. با یادداشت برداری و نوشتن تمامی نکات مهم در ژورنال معاملاتی می توانید از بروز چنین رفتارهای احساسی جلوگیری کنید. این تمرین به شما کمک می کند تا از رفتار خود در چنین معامله ای آگاه باشید تا در معاملات بعدی خود نسبت به آن واکنش نشان ندهید.

3- نقاط قوت و ضعف شما را به شما نشان می دهد به عنوان یک معامله گر در ، ثبت تمام معاملات یا نگه داشتن یک ژورنال معاملاتی به شما کمک می کند نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و از آن آگاه شوید. فقط با ثبت ها می توانید مشاور و مربی خود باشید و مهارت های جدیدی بیاموزید. یکی دیگر از مزایای یادداشت های معامله گر این است که می توانید مسئولیت بیشتری در قبال اشتباهات خود بپذیرید. با دانستن اینکه برای بهبود معاملات خود باید چه کاری انجام دهید، می توانید مهارت های معاملاتی خود را بهینه کنید و آنها را در سیستم معاملاتی خود ادغام کنید.

4- شما را از معاملات مشکوک دور می کند با یک ژورنال، می توانید یک طرح، برنامه یا استراتژی معاملاتی داشته باشید. اکثر افرادی که سرمایه خود را در بازارهای مالی به خصوص از دست می دهند، به دلیل نداشتن استراتژی معاملاتی و اقدام از روی وسوسه است. یادداشت برداری و داشتن یک ژورنال می تواند احساسات و تصمیمات شما را کنترل کند و به شما کمک کند تا از پیامدهای بالقوه آنها آگاه شوید. پس از ایجاد یک برنامه معاملاتی مناسب، از یک ژورنال استفاده کنید تا شما را از معاملات نامطمئن و پرخطر دور نگه دارد.

  1. داشتن یک ژورنال معاملاتی باعث تشویق رشد مبتنی بر دستاورد می شود هرچه بیشتر بتوانید معاملات خود را تجزیه و تحلیل کنید، بهتر می توانید معاملات بهینه ای انجام دهید و عملکرد خود را بهبود ببخشید. زیبایی آن این است که بعد از هر تحلیل می توانید عملکرد خود را بررسی کنید و برنامه ریزی کنید که چگونه بهتر عمل کنید و در معاملات بعدی بیشتری کسب کنید. فقط با کمک یک ژورنال می توانید تصویر واضحی از عملکرد کلی خود داشته باشید. این امر رشد شما را به عنوان یک معامله گر حرفه ای فارکس در مقایسه با معامله گرانی که خود را ارزیابی نمی کنند، تشویق می کند.

چگونه یک ژورنال معاملاتی ایجاد کنم؟

ایجاد یک ژورنال بسیار آسان است و می توانید آن را مطابق با اهداف و سبک معاملاتی خود ایجاد کنید. گذشته از اینکه در اینجا روش ایجاد یک ژورنال معاملاتی را در چهار مرحله آسان به شما می گوییم، در ادامه مقاله نیز عمیق تر به این مساله خواهیم پرداخت.

مرحله 1: بین یک دفتر کل ساده و یک ژورنال آماده، یکی را انتخاب کنید (فایل اکسل نیز موجود است). توصیه ما یک ژورنال معاملاتی یا فایل اکسل آماده است.

مرحله 2: مشخص کنید که چه اطلاعاتی را می خواهید یادداشت کنید. (سابقه معاملات، امتیازات پایه، اندازه موقعیت و غیره)

مرحله 3: پس از تعیین حد سود و ، معاملات خود را ثبت کنید.

مرحله 4: پس از یک دوره تعیین شده (روزانه / ماهانه / هفتگی) داده ها را جمع آوری کنید و تراکنش های خود را بررسی کنید.

یک ژورنال معاملاتی از چه چیزی تشکیل شده است؟

ژورنال معاملاتی یا ثبت معاملات فارکس از بخش های مختلفی تشکیل شده است. آنچه می توانید به این مجله اضافه کنید کاملاً به نوع شخصیت و استراتژی معاملاتی شما بستگی دارد اما معمولا، ژورنال در فارکس شامل موارد زیر است: مشخص کنید که کدام نقاط را می خواهید در آن ثبت کنید یک فایل استاندارد آن نمونه ای از فرم ساده یک ژورنال است که این می تواند به شما کمک کند تا در معاملات خود تجدید نظر کنید اما می توانید با افزودن برخی معیارهای اضافی برای ارائه اطلاعات مفیدتر و جامع تر، مجله را بهبود ببخشید. برخی از معیارهای دیگر که می توانید به ژورنال خود اضافه کنید عبارتند از: دلیل معامله دلیل شما می تواند تکنیکال، یا ترکیبی از هر دو باشد. هنگامی که چندین معامله انجام دادید، می توانید در مورد این اطلاعات فکر کنید تا ببینید آیا دلایل شما برای معامله نتایج ملموسی به همراه داشته است یا خیر.

این مشکل همچنین می تواند به شما کمک کند تا ببینید آیا استراتژی شما کار می کند یا خیر.درجه اطمینان در معامله اینکه چگونه در مورد معامله خود فکر می کنید نیز مهم است. اگر بر اساس الگوهای معامله می کنید و الگوها با معیارهای مختلف شما مطابقت دارند، می توانید سطح اطمینان بالا (به معنی کم، متوسط و زیاد) را در این قسمت بررسی کنید. یک ژورنال معاملاتی را انتخاب کنید ما یک ژورنال آماده یا فایل اکسل را توصیه می کنیم زیرا حاوی همه چیزهایی است که شما نیاز دارید. همانطور که در مرحله 4 توضیح خواهیم داد، انجام این کارها شما را مجبور می کند که در مورد معاملات خود فکر کنید.

اگر الگوها یا فاندامنتال ها آنطور که باید نباشند، بر اساس عواملی که معامله می کنید، اطمینان معاملاتی شما متوسط یا پایین است. نوشتن درجه قطعیت معامله به شما کمک می کند تا تعداد معاملات موفق را بر اساس درجه محاسبه کنید. نکته مهم در اینجا این است که با زدن یا ثبت این قسمت فقط در صورتی معامله می کنید که از معامله خود کاملاً مطمئن باشید. موارد دیگر شما می توانید هر آنچه را که نیاز دارید در ژورنال معاملاتی خود ثبت کنید. برخی از معامله گران نیز به محض باز کردن یک معامله، احساس خود را اضافه می کنند. شما می توانید آنچه را که فکر می کنید نیاز دارید بنویسید. برخی موارد مهم دیگر عبارتند از: مدت زمان معامله، شرایط در روز معامله، دلایل معامله و غیره.

دکمه بازگشت به بالا