نمودار نوسان دلار کانادا در همه ادوار

دلار کانادا (CAD) یکی از شناخته شده ترین واحدهای پولی در جهان محسوب می شود. به همین منظور، متا اکسپنج و بسیاری از صرافی ها در کانادا طیف گسترده ای از خدمات مانند ارسال پول، ارسال پول، انتقال پول و خرید دلار در کانادا را ارائه می دهند. بنابراین، اگر می خواهید از خارج از کانادا برای شخصی که در ایران زندگی می کند، پول ارسال کنید، باید به صرافی مطمئنی که در کانادا فعالیت می کند و سال ها تجربه دارد، مراجعه کنید. پیش بینی قیمت دلار کانادا را در متا اکسچنج بخوانید.

پیش بینی نرخ دلار کانادا

از آغاز جنگ جهانی دوم تا سال 1950 و دوباره از سال 1962 تا 1970، ارزش دلار کانادا نسبت به دلار آمریکا ثابت ماند. بانک کانادا مسئول مداخله در بازار برای حفظ ارزش ثابت ارز بود. در حال حاضر نرخ مبادله بین دلار کانادا و ارزهای خارجی توسط عواملی مانند عرضه و تقاضا تعیین می شود. هر عاملی که باعث افزایش (یا کاهش) تقاضا برای دلار کانادا یا کاهش (یا افزایش) تقاضا برای ارز خارجی شود، بر نرخ ارز تاثیر صعودی یا نزولی دارد.

عوامل موثر بر ارزش دلار کانادا

عواملی وجود دارند که بر اساس اصول اقتصادی و شواهد علمی تأثیر قابل پیش بینی بر نرخ ارز دارند.با این حال، همه این عوامل به هم مرتبط هستند و پیش بینی نرخ دلار کانادا در آینده را دشوار می کند. این عوامل عبارتند از:

نرخ بهره: نرخ بهره نسبتاً بالای کانادا باعث افزایش تقاضای سرمایه گذاران خارجی برای اوراق بهادار دلار کانادا شده است. با این حال، نرخ بازده سرمایه گذاران خارجی با قیمت آتی دلار کانادا تعیین می شود. اگر سرمایه گذاران خارجی انتظار کاهش ارزش دلار کانادا را داشته باشند، نرخ های بهره بالاتری را برای اوراق بهادار دلار کانادا طلب خواهند کرد.

قیمت کالا: ارزش دلار کانادا ارتباط نزدیکی با قیمت کالاهای جهانی دارد. کانادا به کشورهای دیگر کالا صادر می کند و بیش از ایالات متحده یا هر کشور دیگری صادرات دارد. با افزایش قیمت کالاها، شرایط تجارت کانادا بهبود می یابد زیرا ارزش نسبی کالاهای کانادایی افزایش می یابد. در نتیجه نرخ دلار کانادا نیز افزایش خواهد یافت. البته، برعکس نیز ممکن است اتفاق بیفتد، با کالاهای ارزان‌تر، دلار کانادا را پایین بیاورند.

نرخ تورم: نرخ تورم افزایش سطح قیمت را در طول زمان اندازه گیری می کند.زمانی که تورم کانادا از نرخ تورم سایر کشورها بیشتر شود، قدرت خرید دلار کانادا نسبت به ارزهای خارجی کاهش می یابد. این کاهش قدرت خرید دلار کانادا باعث کاهش ارزش دلار کانادا می شود. البته طرف دیگر این مشکل این است که با افزایش قدرت خرید دلار کانادا، ارزش دلار کانادا افزایش می یابد. تورم ثابت و نسبتا پایین کانادا تاثیر مثبتی بر نرخ ارز دارد.

تجارت بین المللی کالا و خدمات: زمانی که صادرات یک کشور از واردات آن بیشتر شود، فشار صعودی بر نرخ ارز وارد می شود (تقاضا برای ارز از عرضه بیشتر است). اگر کشوری کسری تجاری داشته باشد و واردات بیش از صادرات باشد، نرخ ارز به سمت کاهش یا کاهش می رود (عرضه پول از تقاضا بیشتر است).

سرمایه گذاری خارجی و پرداخت بدهی: جریان سرمایه گذاری خارجی به کانادا باعث افزایش تقاضای خارجی برای دلار کانادا و افزایش نرخ ارز می شود. سرمایه گذاری مستقیم خارجی توسط کانادایی ها نیز معکوس است. پرداخت بدهی به خارجی ها نرخ ارز کانادا را کاهش می دهد.

بهره وری: بهره وری یک کشور می تواند نرخ دلار کانادا را افزایش یا کاهش دهد.برای مثال، اگر کانادا مولدتر از ایالات متحده باشد، قیمت کالاهای کانادایی رقابتی تر خواهد بود و به مرور زمان تولید و صادرات کانادا افزایش می یابد و تقاضا برای دلار کانادا افزایش می یابد.

پیش بینی قیمت دلار کانادا توسط اقتصاددانان

در مارس 2020، با شروع رکود اقتصادی ناشی از ویروس کرونا، دلار کانادا به پایین ترین سطح چهار سال اخیر نزدیک به 68 دلار کاهش یافت. فدرال رزرو آمریکا و بانک کانادا نرخ بهره را به پایین ترین حد تاریخی کاهش داده اند. هر دو بانک مرکزی شروع به خرید اوراق قرضه دولتی و اوراق بهادار با پشتوانه وام مسکن کردند. خرید اوراق قرضه باعث افزایش قیمت دلار و کاهش بازدهی می شود. بانک ها و مؤسسات مالی نرخ بهره وام را بر اساس بازده اوراق قرضه دولتی تعیین می کنند. فدرال رزرو همچنین الزامات ذخیره بانک های بزرگ را کاهش داد تا بانک ها را تشویق کند تا وام های خود را افزایش دهند.

دلار امروز |قیمت دلار کانادا صرافی

مزایای ارسال پول به کانادا از طریق صرافی

اگر به دلایل مختلفی مانند پرداخت شهریه، انتقال پول از ایران به کانادا یا بالعکس و یا ارسال پول نیاز به استفاده از خدمات صرافی دارید، باید به دنبال صرافی مطمئن همچون متا اکسچنج باشید.ارسال پول به کانادا از طریق صرافی نیز مزایایی دارد. این مزایا عبارتند از:

هیچ محدودیت یا مانعی برای انتقال وجه وجود ندارد.

ارسال پول امن در هر نقطه. البته، مطمئن شوید که یک صرافی قابل اعتماد با آدرس و مکان ثابت و سابقه اثبات شده انتخاب کنید.

به راحتی می توانید از طریق صرافی به کشورهای دیگر پول ارسال و دریافت کنید.

پیش بینی قیمت دلار برای چند روز آینده

دلار کانادا بار دیگر به پایین ترین حد خود در سال 2021 نزدیک می شود. این ارز بار دیگر به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا یا آمیکرون با مشکلاتی مواجه شد. علاوه بر این، نوسانات عمومی در بازارهای مالی به دلیل کشف عفونت جدید کروناویروس به نفع دلار آمریکا است. صادرات اصلی کانادا 20 درصد نسبت به اوج خود در حدود یک ماه قبل و 2 درصد کاهش یافته است زیرا اوپک برای بحث در مورد تاخیرهای احتمالی در افزایش عرضه تشکیل جلسه می دهد.

اینها تنها بخشی از بحث های مربوط به دلار کانادا است و پیش بینی قیمت دلار کانادا در آینده به عوامل مختلفی بستگی دارد که قبلاً در مورد آنها صحبت کردیم.علاوه بر این، نرخ دلار کانادا ممکن است به دلیل عوامل مختلفی افزایش یا کاهش یابد. عوامل کلیدی که بر قیمت دلار کانادا در روزهای آینده تأثیر می گذارد عبارتند از:

  •  سیاست بین المللی
  • نرخ بهره کانادا
  • قیمت نفت و سایر فلزات
  •  حجم اشتغال و ایجاد شغل

اطلاعات مورد نیاز در مورد حواله / حواله به کانادا

برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، مبالغ ثابت ثابت را در فواصل زمانی معین واریز نکنید. از آنجایی که منبع پول مشخص نیست، ممکن است این حادثه به عنوان پولشویی شناخته شود که نوعی جرم محسوب می شود.

لطفا مدارک لازم برای حواله را حتما همراه داشته باشید.

اگر قصد دارید مقدار زیادی پول واریز کنید، ممکن است گزارشی از بانک خود در مورد واریز به حساب خود دریافت کنید.

یک نکته مهم مالیات است. اگر به دولت کانادا اعلام کنید که مبلغ انتقالی از منابع درآمدی در ایران بوده و از طریق فروش املاک یا سهام به شما منتقل شده است، باید مالیات این پول را بپردازید.・برای ارسال دلار به کانادا به اطلاعات شخصی مانند نام، شماره تلفن و آدرس، کپی شناسنامه مانند گواهی، کارت ملی یا پاسپورت و مدارکی مانند اطلاعات بانکی، شماره حساب، نیاز دارید. و شماره ترانزیت

اصطلاحات رایجی که در صرافی های کانادایی استفاده می شود

آیا تا به حال از یک صرافی بازدید کرده اید و اصطلاحاتی را شنیده اید که نمی دانید؟این بخش شما را با این اصطلاحات رایج مبادله آشنا می کند. شما می توانید از خدمات یک صرافی معتبر کانادایی برای سپرده گذاری، انتقال پول، ارسال و دریافت پول و خرید ارز استفاده کنید، اما در ابتدا بهتر است برخی اصطلاحات رایج مبادلات ارزی را بدانید، توصیه می شود.

نرخ فروش حواله: در صورت خرید حواله، صرافی می تواند حواله های شما را با قیمت بالاتری بفروشد. به این نرخ حواله فروش می گویند.
نرخ ارز دولتی: برای واردات کالاهای ضروری مانند دارو استفاده می شود.
نرخ سامانه نیما: در صورت فروش حواله از طریق سامانه نیما یا کارت های بازرگانی، از نرخ سامانه نیما استفاده می شود.
نرخ انتقال خرید: اگر حواله دارید، صرافی می تواند حواله ها را با قیمت کمتری از شما بخرد. به این نرخ حواله خرید می گویند.هزینه مبادله: هنگام انجام خدماتی مانند فروش حواله و حواله، صرافی ها ممکن است مقدار زیادی کارمزد را به عنوان کارمزد دریافت کنند. برای دریافت مبلغ دقیق هزینه می توانید با صرافی تماس بگیرید.

صرافی ایرانیان در کانادا

اگر در کانادا زندگی می کنید و می خواهید از خدماتی مانند انتقال ارز به ایران استفاده کنید، لطفاً به صرافی ایرانیان مطمئن در کانادا مراجعه کنید و از خدمات آن ها استفاده کنید.

سوالات متداول
بهترین راه برای ارسال پول از کانادا به ایران چیست؟

بهترین راه برای ارسال پول به ایران مراجعه به صرافی و استفاده از خدمات صرافی معتبر در کانادا است.

به کدام بانک در کانادا می توانم پول بفرستم؟

بانک مونترال، رویال آر بی سی و بانک تی دی از جمله بانک هایی هستند که برای انتقال ارز خارجی استفاده می شوند.

 آیا صرافی برای ارسال پول به کانادا هزینه دریافت می کند؟

هنگام ارسال پول به کانادا، صرافی کارمزدی را دریافت می کند، بنابراین قبل از ارسال وجه حتما از صرافی در مورد کارمزد آنها سوال کنید.

سریع ترین راه برای ارسال پول از کانادا به ایران چیست؟

یکی از سریع ترین راه های ارسال پول از کانادا به ایران مراجعه به صرافی است. اگر می خواهید به ایران پول بفرستید، به صرافی مورد اعتماد در کانادا مراجعه کنید، مبلغ و نوع انتقال را مشخص کنید، مدارک لازم را ارائه دهید و سپس با صرافی تماس بگیرید تا زمان دریافت حواله خود را تعیین کنید.

دکمه بازگشت به بالا