مطالعات کمربندی جنوبی دماوند در دست اقدام و نهایی شدن است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

دماوند |کمربند

به گزارش خبرنگار آنلاین، علیرضا فخاری ظهر جمعه در آئین افتتاح پروژه‌های عمرانی دماوند که به مناسبت ایام الله دهه فجر و با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی انجام شد اظهار کرد: احداث زیرگذر تقاطع جاده تهران-دماوند به بلوار سلیمانی به دلیل موقعیتی که دارد، می‌تواند بخشی از بار ترافیکی منطقه گیلاوند را کاهش دهد.

وی افزود: در خصوص کمربندی جنوبی در یک مرحله جهت تأمین اعتبار آن ماده ۲۳ مصوب شد که به لحاظ عدم پیگیری حدود ۹ سال قبل، کار متوقف شد و کسی دیگر آن را پیگیری نکرد و افزایش قیمت برای آزادسازی اراضی مورد نیاز در مسیر این پروژه صورت پذیرفت.

استاندار تهران گفت: اکنون برای احداث کمربندی جنوبی دماوند به ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تا سال آینده دو تا سه هزار میلیارد تومان دیگر اعتبار مورد نیاز افزایش پیدا می‌کند و اجرای آن کار بسیار سختی است.

فخاری تصریح کرد: قرار است که در هفته آینده جلسه‌ای با مسئولان وزارت راه و شهرسازی داشته باشیم و برای کمربندی جنوبی تصمیم‌گیری شود.‌

وی خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای ارائه شده برای کمربندی جنوبی، اجرای طرح روگذر در منطقه گیلاوند است که تقریباً به نسبت هزینه و زمان اجرای کمتری دارد و امکانات برای اجرای آن فراهم است و می‌توان با یک تدبیر درست از این موضوع استفاده کنیم.

استاندار تهران در خصوص پروژه احداث جاده کمربندی جنوبی شهر دماوند اظهار کرد: مطالعات کمربندی جنوبی شهر دماوند در دست اقدام و نهایی شدن است.

وی با بیان اینکه مطالعاتی در دهه ۹۰ صورت گرفت که در فاز صفر بود، افزود: در این زمینه، بیشتر کارها، برآوردی و موانع اجرای پروژه مطالعه شده بود.

استاندار تهران گفت: متأسفانه به دلیل عدم پیگیری در دولت‌های گذشته کمربندی شهر دماوند انجام نشد و هزینه‌های آن زمان بسیار کمتر از امروز بود.

فخاری تصریح کرد: برای بازنگری در میزان هزینه و آنچه برای تردد مردم تأمین می‌شود، پروژه دومی شامل اجرای پل روگذر از رفوژ اصلی شهر دماوند در محور تهران – فیروزکوه که از منطقه جیلارد عبور می‌کند، پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: این کار به لحاظ تجربه‌ای که در تهران انجام شد و گذرگاه پل صدر با همین سیستم زیر بار ترافیکی قرار دارد، پیشنهاد شد که از این سیستم با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی از جمله قرارگاه خاتم الانبیا استفاده شود.

استاندار تهران افزود: هفته آینده قرار جلسه‌ای با مسئولان وزارت راه و شهرسازی برای نهایی کردن پروژه کمربندی جنوبی دماوند داریم.

دکمه بازگشت به بالا