ترفندهای استفاده از مام

شیوه استفاده از دئودورانت مثل علم موشک های هوابه‌هوا سخت و تخصصی نیست: شما قرار است مواد دئودورانت را به زیر بغل خود بمالید. به همین سادگی! برای انجام این کار، مهم نیست که از انواع غلتکی یا رولی مام و دئودورانت استفاده می کنید یا اسپری. فقط باید مطمئن شوید که مواد دئودورانت تمام زیر بغل شما را پوشش می دهد تا بتواند مؤثر واقع شود.

اما آیا فکر می کنید واقعاً به همین سادگی است که همیشه انجام می دادید؟ به گفته یک متخصص ، همه ما احتمالاً به طور اشتباه از اسپری یا مام دئودورانت ضد عرق خود استفاده می کنیم.

نه این که به طور کل نادرست باشد، اما ممکن است اگر از دئودورانت به شیوه درست استفاده کنیم ، موثرتر از آن چیزی باشد که همیشه بوده است. عطر مو ویتابلا بیز  در حفظ رطوبت مو، آبرسانی به ساقه مو، افزایش حالت‌پذیری مو و پیشگیری از وزی و شکنندگی مو تاثیر زیادی دارد. پخش بوی مطبوع با ماندگاری بالا از مشخصه‌های اصلی این محصول است. این عطر مو فاقد مواد مضر و نگهدارنده است و استفاده از آن آسیبی به موی سر وارد نمی‌کند.

چطور از مام زیر بغل یا دئودورانت ضدعرق استفاده کنیم ؟

دئودورانت به شما اطمینان می دهد که کمتر عرق می کنید و در صورت عرق کردن ، هر بوی زننده و عرق تندی را که ممکن است از زیر بغل شما ساطع شود پوشش می دهد. اگر می خواهید بیشترین بهره را از دئودورانت خود ببرید، مطمئن شوید که تا حد ممکن تاثیر داشته باشد. مثلا روش خاصی برای استفاده از دئودورانت ضد عرق وجود دارد:

نکته مهم و راز استفاده از دئودورانت این است که در یک ساعت معین از روز آن را به زیر بغل خود بمالیم: یعنی شب ها!

دئودورانت مؤثر

شاید تعجب کنید اما پس از بیدار شدن از خواب نباید از دئودورانت استفاده کنید ، بلکه در عوض، قبل از این که بخوابید، بهترین زمان مام زدن به زیر بغل است.

دیوید بانک از مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا، که یک متخصص پوست است، در این درباره چنین توضیح می دهد:

«بهتر است قبل از خوابیدن ، دئودورانت را روی پوست خشک زیر بغل بمالید. دئودورانت ضد عرق به این روش بهتر عمل خواهد کرد. این امر به این دلیل است که نمک‌ های آلومینیوم موجود در ضد عرق زمان کافی برای متصل شده به غدد عرق را در طول شب به دست می آورند . این بدان معناست که در طول روز کمتر عرق خواهید کرد.»

دیدید چقدر راحت بود؟! شب دئودورانت بزنید تا در طول روز کمتر عرق بدن انسان برای خارج کردن سموم و مواد اضافی دارای غده‌‌هایی است که وظیفه تولید و ترشح عرق را به عهده دارند؛ اما این عرق کردن علی رغم فواید زیاد برای بدن، بوی نامطبوعی دارد که هم برای فرد و هم اطرافیان او بسیار آزار دهنده است و این مشکل با گرم شدن هوا در فصل تابستان نیز به اوج خودش می‌رسد. از طرف دیگر عرق کردن باعث لک شدن لباس‌ها به خصوص در ناحیه زیر بغل می‌شود و علاوه بر اینکه لباس را زرد و لکه دار می‌کند، موجب خجالت و شرمندگی فرد نیز می‌گردد.

به همین دلیل استفاده از انواع ضد عرق‌ها و دئودورانت‌ها امروزه به یک امر واجب تبدیل شده و تنها موضوع مهمی که در این مورد وجود دارد این است که از روش درستی از این دئودورانت‌ها استفاده کنید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با ترفندهای استفاده از مام رول‌ها و دئودورانت‌ها آشنا کنیم و اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهیم.

تاریخچه استفاده از ضد عرق‌ ها

استفاده از ضد عرق‌ها و دئودورانت‌ها به دوران سومری‌های باستان بازمی‌گردد، زمانی که نخستین زبان نوشتاری دنیا شکل گرفت و از ماده‌ای برای جلوگیری از بوی بد بدن استفاده می‌کردند. بعد از آن سال‌ها گذشت و در سال ۱۸۸۸ برای اولین بار ماده‌ای کرمی شکل برای استفاده در زیر بغل تولید شد که باید به وسیله دست روی نقاط مورد نظر مالیده می‌شد.

از سال ۱۹۵۰ میلادی آمریکایی‌هایی وسیله‌ی به نام مام رول ضد تعریق ویتابلا را ابداع کردند که در واقع یک مخزن شیشه‌ای یا پلاستیکی بود که بر روی درب آن توپی گرد قرار گرفته بود و با چرخش توپ ماده دئودورانت به راحتی روی بدن پخش می‌شد؛ درست شبیه به چیزی که تا به امروز نیز ما از آن استفاده می‌کنیم. تقریبا ۱۰ سال گذشت و شکل اسپری دئودورانت نیز از حدود سال ۱۹۷۰ وارد بازار شد.

مایعی که از مقداری دئودورانت و ماده ضد عرق با واکس و چربی و نرم کننده به صورت مایع تشکیل شد تا راحت‌تر در هر نقطه از بدن که لازم است، اسپری شود. اما هر کدام از این دئودورانت‌ها نیز فواید مخصوص به خودشان را دارند و جالب است که بدانید طبق آمار به دست آمده استفاده از انواع جامد دئودورانت‌ها نظیر مام رول در آمریکا طرفداران بیشتری دارد و بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

مام رول ‌ها یا اسپری دئودورانت، کدام بهتر است؟

بهتر است بدانید که انتخاب از میان انواع دئودورانت‌ها تنها یک سلیقه و انتخاب شخصی است. تنها موضوعی که موجب شده تا استفاده از اسپری‌های دئودورانت در میان مردم رایج‌تر شود این است که این اسپری‌ها سریع‌تر خشک می‌شوند و به همین دلیل هم کمتر به لباس می‌چسبند و استفاده از آنها هم سریع‌تر است، اما از طرفی نیز در مکان‌های کوچک بسته اسپری ‌کردن آن‌ها موجب کمی اذیت شدن اطرافیان می‌شود و برای افرادی که از نظر تنفسی حساس هستند کمی مشکل ساز هستند.

به همین دلیل بهتر است در مکان‌های بسته از مام‌رول‌ها استفاده شود و تنها نکته‌ای که باید در رابطه با این مام‌ رول‌ها در نظر داشته باشید این است که اجازه دهید تا کمی خشک شود تا زیر بغل لباس‌هایتان لک نشود و یا می‌توانید در هنگام استفاده از مام از پد‌های لباس استفاده کنید تا لباستان به زیر بغل نچسبد و خیالتان از بابت لک شدن لباس راحت باشد. از طرف دیگر مام معمولا قیمت پایین‌تری نسبت به انواع اسپری دئودورانت دارند و این موضوع نیز موجب شده تا بسیاری از مردم استفاده از مام‌رول را به سایر ضد تعریق‌ها ترجیح دهند.

طریقه استفاده از مام رول

استفاده مام واقعا ساده و راحت است ولی رعایت کردن نکاتی در حین استفاده از آن‌ها، اهمیت ویژه‌ای دارد. مهم‌ترین زمان برای استفاده از مام درست بعد از حمام کردن است. توجه داشته باشید که در زمان استفاده مام زیاد آن را به حالت برعکس قرار ندهید و بیش از حد بر روی قسمت زیر بغل بدن فشار ندهید. برای این کار بهتر است که به صورت کم آن را به زیر بغل خود بکشید و مقدار کمی روی بدن بمالید.

استفاده بیش از حد از مام‌رول می‌تواند برای شما اثر معکوسی ایجاد کند و به جای خوشبو کردن بدنتان، بوی تعریق را شدید‌تر و حتی نامطبوع‌‌تر کند. فراموش نکنید در استفاده از هر ماده آرایشی و بهداشتی باید مرغوب بودن و مورد اطمینان بودن شرکت سازنده آن را در نظر بگیرید و از خریدن محصولات آرایشی در مکان‌های غیر معتبر و اطراف خیابان جدا خودداری کنید.

زیرا مواد اولیه نامناسب به کار رفته در این محصولات می‌تواند موجب ایجاد آلرژی و حساسیت در بدن شما شود و در کنار اینکه هیچ نتیجه خوبی از استفاده از آن به دست نمی‌آورید، به بدنتان نیز آسیب می‌زنید و زمینه بیماری‌های خطرناک‌تری را در بدن خود ایجاد می‌کنید. از طرف دیگر بهتر است زمانی که برای اولین بار از هر ماده آرایشی و بهداشتی جدید که استفاده می‌کنید، حتما آن را امتحان کنید و زمانی که از عدم ایجاد حساسیت و آلرژی به آن مطمئن شدید، شروع به استفاده مرتب از آن نمایید.

برای استفاده از مام و دریافت نتیجه بهتر، باید بعد از چند ساعت از زمان اولین استفاده خود زیر بغل را به طور کامل با آب و صابون بشورید و سپس دوباره از مام استفاده کنید. با این کار موارد شیمیایی موجود در مام رول از روی پوست پاک می‎شود و وارد منافذ پوستی شما نمی‌شود و در نتیجه حساسیت نیز ایجاد نمی‎کند. بعد از شستشو می‌توانید یک لایه نازک از مام را دوباره روی زیر بغلتان بمالید و از ایجاد بوی بد عرق در بدنتان جلوگیری کنید. در هنگام خرید مام رول توجه داشته باشید که بهتر است از برندهایی استفاده کنید که میزان آلومینیوم، روی و زیوکونیوم کمتری در آن استفاده شده باشد.

شاید شما هم در هنگام مطالعه مطالب اینترنتی به این موضوع برخورد کرده باشید و یا در جایی شنیده باشید که استفاده از دئودورانت‌ها و مام رول‌ها موجب بروز مشکلاتی در غدد لنفاوی می‌شود و یا اینکه برای بدن مضر است!

تنها موضوعی که باید در این مورد بدانید این است که اگر از برند مطمئنی استفاده کنید که تحت نظارت وزارت بهداشت و درمان باشد و به عنوان یک محصول تولیدی اصل هرچند با قیمتی مناسب، به فروش می‌رسد هیچ نگرانی در این مورد وجود ندارد. همیشه نگرانی‌های ما از محصولات آرایشی و بهداشتی، تقلبی بودن و استفاده از موارد غیر اصولی و مضر است که به هیچ عنوان نیز استاندارد و مورد تایید وزارت بهداشت نیز نیستند و در واقع در فروشگاه‌ها غیر معتبر و در اطراف خیابان با قیمت‌های متعجب کننده‌ای به فروش می‌رسند و سلامت افراد جامعه را به خطر می‌اندازند.

اگر موهای شکننده و ضعیف تان به دلیلی برای نگرانی و غصه تبدیل شده است، نگران نباشید، راه حلی وجود دارد. بهره مندی از خواص و مواد مغذی ماسک موی سر ویتابلا می تواند شما را از شر مشکل ریزش و شکنندگی مو راحت کند. این ماسک تقویت کننده موهایتان را التیام داده و درخشندگی و لطافت را به آنها هدیه می کند.

دکمه بازگشت به بالا