بهترین سوغات اصفهان

در اصفهان نیز مانند بسیاری از شهرها چیزهایی وجود دارد که یادآور غذا و صنایع دستی است. بنابراین بهترین سوغاتی های اصفهان را به دو دسته غذایی و صنایع دستی تقسیم می کنیم.

غذاهای خاطره انگیز در اصفهان

از آثار تاریخی اصفهان، غز و پولکی بسیار معروف است. این خوراکی های شیرین و شور در سفر به اصفهان معده شما را شیرین می کند.
اصفهان |سوغات اصفهان
– تکه های شیرین و آجیل

بیشتر ما گاز اصفهان را می شناسیم. این لقمه های پسته و بادام خوشمزه است. گاز اردی اصفهان به صورت پسته و بادام نیز موجود است. البته به شما توصیه می کنیم در مهمانی هایتان به فکر سرو آرد نباشید تا خانه تان پر از آرد نشود.

برخی بهترین غازهای اصفهان را غاز مظفری می دانند. اما برخی از برندهای دیگر مانند گز شیرین یا گز کرمانی به عنوان بهترین گز اصفهان معرفی می شوند.

– زنان لهستانی اصفهان

یکی دیگر از هنگ های یادبود اصفهان. پولکی نوعی آب نبات گرد و نازک است که اغلب با چای مصرف می شود. از آرد نارگیل، لیمو، کنجد و زعفران به عنوان طعم دهنده استفاده می شود.

اگر عاشق چای هستید، پولکی و کیک یکی از بهترین گزینه هاست. سوغاتی های اصفهان را می توانید در طعم های مختلف انتخاب کنید.

– سوهان از سوغات اصفهان

شاید فکر کنید سوهان یادآور قم است، اما سوهان اصفهان هم شیرین و بسیار شیرین است. سوهان اصفهان که به سوهان عسلی معروف است با سوهان قم متفاوت است. سوهان اصفهان از سوهان قم نازکتر است و پر از بادام و پسته است.

– شیرینی های کرکی

شاید خیلی ها ندانند که شیرینی پف دار یکی از سوغاتی های اصفهان است. اما اگر این شیرینی لذیذ و لطیف را در سوغاتی فروشی های اصفهان پیدا کردید، آن را از دست ندهید. شیرینی های کرکی عمدتاً با روغن حیوانی درست می شوند.

– روغن و گوشفیل از خاطرات اصفهان

سگ و گوشفیل از دیگر غذاهای اصفهان است. شاید این ترکیب در نگاه اول کمی عجیب باشد، اما اینطور نیست. فقط یک بار سعی کنید مشتری شوید. کره این مخلوط خیلی شور نیست ولی کمی ترش است. گوش فیل ها شهد کمتری نسبت به گوش های معمولی فیل دارند. اگر بخواهید کره و گوشفیل را به عنوان سوغات اصفهان بیاورید، کار سختی نیست. کره را در بطری بریزید و گوش فیل را در جعبه آب نبات بگذارید و تمام!

– بهترین سوغات برایان اصفهان

شاید در شهرهای دیگر نتوانید بریانی را به عنوان سوغات ببرید، اما می توانید از این غذای لذیذ و کلاسیک میل کنید. بریانی یکی از غذاهای معروف و خوشمزه اصفهان است. تلاش را فراموش نکنید.

– خورش ماست

بعد از غذای سنتی، مطمئناً یک دسر سنتی می چسبد. ما خورش ماست (یا خورش ماست) را توصیه می کنیم. خورش ماست از ترکیب گوشت، ماست، زعفران و شکر درست می شود. خورش ماست را نمی توانید مانند سایر سوغاتی های اصفهان با خود بیاورید، اما می توانید خودتان آن را بخورید.

آثار اصفهان

اصفهان شهر هنرمندان با استعداد و صنعتگران بزرگ است. بنابراین طبیعی است که صنایع دستی اصفهان بسیار غنی و نفیس باشد. در ادامه با برخی از صنایع دستی این هنرمندان آشنا می شویم.

– خط اصفهان

در بازار قیصریه آثار خوشنویسی بسیاری از استادان اصفهانی را می توانید بیابید. آثار بسیار زیبا و هنرمندانه ای که بر روی بشقاب های نقره ای و مسی خلق شده اند. گلدان ها، فنجان ها و چاپ های زیبا از هدایای مهم اصفهان هستند.

– خاتم کاری

در منبت های اصفهان، اشکال چند ضلعی چوب به شکلی بسیار شیک و زیبا ترکیب شده است. ترکیب هنری این فرم ها تصاویر زیبا و جذابی را خلق می کند. به عنوان سوغاتی می توانید جعبه، جا خودکار و ظروفی مانند شکلات خاتمکاری بخرید. الگوهایی مانند طبیعت در منبت بسیار رایج است. در برخی موارد نقوش محوطه های تاریخی اصفهان در منبت ها به چشم می خورد. لازم به ذکر است خاتم نیز از سوغات شیراز می باشد.

دکمه بازگشت به بالا