با این ترفند‌ها مو‌های پرحجم و بدون وزشدگی داشته باشید

آفتاب‌‌نیوز :

بیشتر افراد به‌طور سنتی از سشوار یا اتوی مو برای صاف کردن مو‌های خودشان و پیشگیری از وزشدگی آن‌ها کمک می‌گیرند، درحالی که این ترفند‌های قدیمی به سلامتی مو‌ها آسیب می‌رسانند؛ بنابراین اگر می‌خواهید که راهکار‌های جدید و سالم را برای داشتن مو‌های پرحجم و بدون وزشدگی امتحان کنید، حتما ترفند‌های زیر را جدی بگیرید. 

۱. از ماسک مو استفاده کنید 

یکی از مهم‌ترین کار‌ها برای حالت‌بخشی مناسب به مو‌های فردار، شستن این مو‌ها با شامپو‌های مناسب و پیگیری یک روتین روزانه برای آبرسانی به آن‌ها است. پس علاوه بر استفاده از شامپو و نرم‌کننده برای مو‌های فردار، باید از ماسک موی باکیفیت و سازگار با مو‌های فردار نیز کمک بگیرید. 

به‌طور کلی ماسک‌هایی برای مو‌های فردار یا مو‌های کم‌حجم مناسب هستند که چند ویژگی مهم را داشته باشند: آبرسانی باکیفیت به موها، حفظ رطوبت طبیعی در موها، تقویت موها، حفاظت از آن‌ها در برابر عوامل آسیب‌رسان و ایجاد پیوند مقاوم بین کوتیکول‌ها. 

مو‌های فردار ذاتا بیشتر از دیگر انواع مو‌ها با احتمال شکنندگی مواجه هستند؛ بنابراین بسیار مهم است که با همه توان از این موهادر برابر انواع آسیب‌دیدگی‌ها محافظت کنید. جدی گرفتن این نکات مخصوصا در فصل‌های پاییز و زمستان اهمیت بیشتری دارد. 

۲. از محصولات حالت‌دهنده مناسب استفاده کنید 

اگر می‌خواهید که مو‌های شما بدون سشوار و در اثر تماس با هوای طبیعی خشک شوند، باید پس از شستن مو‌ها از محصولات حالت‌دهنده باکیفیت و سازگار با مو‌های خودتان استفاده کنید. 

استفاده از نرم‌کننده بدون نیاز به آبکشی معمولا رطوبت و لطافت مطلوبی به مو‌ها می‌دهد، درحالی که محصولاتی مثل موس (mousse) یا کرم‌های حالت‌دهنده هم گزینه‌های خوبی هستند. بسته به این‌که مو‌های شما دقیقا چه ویژگی‌هایی دارد، می‌توانید این محصولات مختلف را امتحان کنید تا به بهترین انتخاب برسید. 

مو‌های فردار و مجعد پس از خشک شدن خودبه‌خود جمع می‌شوند و همین اتفاق هم حجم طبیعی آن‌ها را بیشتر می‌کند؛ بنابراین وقتی که موهایتان خشک شد، می‌توانید باز هم از محصولات حالت‌دهنده باکیفیت برای حالت‌بخشی بهتر به مو‌ها کمک بگیرید.

۳. به ترکیبات تشکیل‌دهنده محصولات دقت کنید

وقتی که می‌خواهید محصولات حالت‌دهنده را برای مو‌ها تهیه کنید، حتما باید حواستان به بعضی از ترکیبات مهم باشد. افراد دارای مو‌های خشک به ترکیبات روغنی نیاز دارند، اما وجود پارابن‌ها و سولفات‌ها در محصول مورد نظر به‌هیچ‌وجه خوب نیست.

دکمه بازگشت به بالا