عمومیکسب و کار ویژه

آیا بوتاکس معده ضرر دارد؟ (چند مورد از خطرناک ترین مضرات بوتاکس معده)

بوتاکس معده روش جدیدی است که گفته می شود به کاهش وزن برخی افراد کمک می کند. این یک روش ساده است که با آندوسکوپی انجام می شود و از آنجایی که تحقیقات زیادی در مورد آن انجام نشده است، برای همه توصیه نمی شود. تاکنون عوارضی در رابطه با تزریق بوتاکس به شکم گزارش شده است که نشان می دهد این روش چندان ایمن نیست. در این مقاله 6 عارضه رایج بوتاکس در معده را شرح داده ایم.

1. خونریزی (یکی از شایع ترین عوارض جانبی بوتاکس معده)

خونریزی شدید در حین تزریق بوتاکس در ناحیه شکم بسیار نادر است زیرا اکثر پزشکان و متخصصانی که آن را انجام می دهند حرفه ای هستند و با دقت کار می کنند. با این حال، به عنوان یکی از شایع ترین عوارض جانبی بوتاکس معده، مقداری خونریزی در معده خواهیم داشت زیرا سوزنی که از طریق آن بوتاکس تزریق می شود، در نهایت دیواره معده را می شکند.

اگر خونریزی در ناحیه شکم بسیار کم باشد، متوقف کردن آن بسیار آسان است و جای نگرانی نیست. اما اگر جدی باشد، دارو توسط پزشک تزریق می شود.

همچنین باید به این نکته توجه کنید که استفاده از برخی رقیق‌کننده‌های خون مانند آسپرین قبل و چند روز پس از تزریق می‌تواند احتمال خونریزی را افزایش دهد و باید از مصرف آن اجتناب کرد مگر اینکه پزشک به شما بگوید که این مشکل وجود دارد. من ندارم

2. احتمال واکنش آلرژیک به تزریق زهر

یکی از عوارض جانبی نادر بوتاکس معده در برخی افراد، احتمال واکنش آلرژیک است. در واقع، برخی از افراد به سم بوتولینوم حساسیت دارند و نمی توانند آن را در هر دوزی تحمل کنند. اگر در حال حاضر علائم حساسیت و آلرژی بعد از تزریق بوتاکس در هر قسمت از بدن خود دارید، نباید بوتاکس معده را دریافت کنید زیرا ممکن است برای شما بسیار گران تمام شود.

همچنین تزریق بوتاکس برای افرادی که از بیماری های عضلانی رنج می برند می تواند بی فایده و خطرناک باشد. اگرچه تزریق بوتاکس معده در این افراد در نهایت با داروهای ضد حساسیت برطرف می شود، اما بهتر است به آن فکر نکنید.

3. سندرم آنفولانزا

سندرمی به نام سندرم شبه آنفولانزا در ادبیات پزشکی ذکر شده است. این سندرم عمدتاً در رابطه با تزریق بوتاکس مورد بحث قرار می گیرد. علائم شبه آنفولانزا زمانی رخ می دهد که مقادیر زیادی سم بوتولینوم به بدن تزریق شود. ممکن است برخی از این علائم را داشته باشید که همراه با آنفولانزا نیز گزارش شده است، مانند ضعف عمومی، تب و بی حالی.

بنابراین اگر پزشک بیش از حد بوتاکس به معده تزریق کند، یکی از عوارض بوتاکس در معده یعنی سندرم شبه آنفولانزا را تجربه خواهید کرد. این مشکل ممکن است 2 تا 3 هفته پس از تزریق روی شما تاثیر بگذارد. سندرم های شبه آنفولانزا می تواند بر موفقیت این روش تأثیر بگذارد و منجر به شکست آن شود.

4. یبوست

یبوست شایع ترین عارضه جانبی بوتاکس معده در بیشتر افراد است. هنگامی که بوتاکس به معده تزریق می شود، ممکن است فرد به دلیل هضم ناکافی غذا در معده دچار یبوست شود.

اگرچه یبوست یکی از عوارض بوتاکس معده است، اما ثابت می کند که این سم عمل می کند و نتیجه داده است. پزشکان اغلب بعد از بوتاکس برای بیماران نرم کننده یا ملین تجویز می کنند، با این حال، یبوست به طور کلی یک مشکل گوارشی ناخوشایند است و اگر مزمن باشد می تواند مشکل ساز باشد.

افرادی که یبوست را به عنوان یکی از عوارض جانبی بوتاکس معده پس از تزریق و همچنین داروها تجربه می کنند، می توانند رژیم غذایی خود را متعادل تر و غنی از فیبر کنند تا از کاهش یبوست جلوگیری یا کاهش دهند.

5. از دست دادن اشتها

هدف اصلی تزریق بوتاکس کاهش اشتها است. اما در برخی افراد، از دست دادن اشتها می تواند بیش از حد انتظار باشد و فرد تمایل چندانی به خوردن نداشته باشد.

این کاهش اشتها می تواند ماه ها ادامه داشته باشد و اگر به دلیل بی اشتهایی نتوانید کالری مورد نیاز بدن خود را تامین کنید، با مشکلاتی مانند بی حالی و بیماری مواجه خواهید شد. به همین دلیل بهتر است در مورد کاهش اشتها به عنوان عارضه جانبی بوتاکس معده با پزشک مشورت کنید.

6. آگرام ها

به طور کلی، اثرات سم بوتولینوم محدود و کوتاه مدت است. سمی که در هر نقطه از بدن تزریق می شود 4 تا 6 ماه و کمی بیشتر باقی می ماند اما پس از آن اثر خود را از دست می دهد و به طور طبیعی جذب یا دفع می شود.

بنابراین یکی از عوارض بوتاکس معده را تغییر می دهیم. زیرا نتایج باز خواهد گشت. و اگر فردی بخواهد دوباره به خود تزریق کند، عوارض جانبی بوتاکس را که ممکن است قبلاً تجربه کرده باشد، در معرض خطر قرار می دهد.

به طور خاص و به طور خاص، کسانی که بوتاکس معده را برای کاهش وزن انتخاب می کنند، می توانند انتظار نتایجی را داشته باشند که 4 تا 5 ماه طول بکشد. این بدان معناست که شما 4 تا 5 ماه فرصت دارید تا یک عادت غذایی سالم و یک برنامه ورزشی منظم را در زندگی خود بپذیرید.

آیا برای بوتاکس معده جایگزینی است؟

برای افراد بین 25 تا 30 سال که دارای توده بدنی هستند، ورزش ساده و رژیم غذایی بدون چربی اولیه می تواند کشنده باشد. همچنین افراد دارای اضافه وزن در دهه 30 تا 40 سالگی علاوه بر ورزش و رژیم غذایی برای کاهش وزن نیاز به مراقبت و درمان پزشکی دارند.

همچنین برای کسانی که BMI بالای 40 دارند؛ اگر روش های ذکر شده موثر نبود، بهتر است روی عمل های لاغری مانند اسلیو گاسترکتومی یا بای پس معده تمرکز کنید.

دکمه بازگشت به بالا