سلامت و تندرستی

ژنی که باعث لاغری می‌شود

اگرچه دانشمندان هنوز این موضوع را به طور کامل درک نکرده اند ، اما بین چاقی و ژنتیک ارتباط وجود دارد ، اگرچه از نظر شخص دیگری متفاوت است ، بنابراین برخی از افراد هنوز هم با خوردن تمام غذاها وزن کم می کنند.

محققان اکنون ژن شناسایی کرده اند که در چاقی نقش مهمی دارد و آن را ALK (لنفوم کیناز آناپلاستیک) نامگذاری کرده اند. جهش در این ژن با برخی سرطانها همراه است و شناخته شده است که باعث رشد تومور می شود.

ژنی که باعث کاهش وزن می شود.

جوزف پنینگر ، متخصص ژنتیک در دانشگاه انگلستان ، گفت: “اکثر محققان چاقی ژنتیک چاقی را مطالعه می کنند.” اما این بار ما شروع به مطالعه ژنهای مرتبط با کاهش وزن کردیم.

آزمایشات روی موش و مگسهای میوه ژنهای ALK را در حیوانات حتی وقتی در رژیم مک دونالد قرار داشته باشند ، از نظر عادی در حیوانات طبیعی نشان داده اند. آزمایش های بیشتر نشان داد موش های بدون ژن ALK دارای وزن طبیعی و چربی کمتری هستند. به گفته محققان ، ژنهای مغز نقش مهمی در چربی سوزی و تولید انرژی دارند.

ژنی که باعث کاهش وزن می شود.

با این حال ، این پیشرفت ها در مگس های میوه ای و موش ها است و محققان از نقش دقیق ALK در بدن انسان خبر ندارند. به گفته پنینگر ، از مهار کننده های ALK برای درمان سرطان استفاده می شود و می توان آنها را کنترل یا خاموش کرد.

اگرچه آزمایش ها و نتایج موش ها و مگس ها بسیار خوب است ، اما برای درک بهتر اسرار این ژن در بدن انسان به اطلاعات بیشتری نیاز است.

sciencealert.com

2121

دکمه بازگشت به بالا