فرهنگ و هنر

عدم مرمت حمام تاریخی شیخ‌الاسلام کرمان می‌تواند به یک تهدید تبدیل ‌شود

پرتال پارسی/ کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بر تسریع در مرمت بناهای تاریخی دولتی تاکید کرد. در عوض، می تواند صنعت گردشگری را تهدید کند.

فریدون فیالی در دیدار با استاندار جدید کرمان با بیان اینکه قدمت حمام شیخ الاسلام کرمان به دوران کرجاری بازمی گردد، گفت: این حمام در کرمان به دوران کرجری می رسد. جاذبه های بناهای تاریخی در استان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه کرمان با اشاره به اینکه هم اکنون حمام شیخ الاسلام کرمان در اختیار اداره کل اوقاف است، خاطرنشان کرد:

فیالی با اشاره به فرصت های منحصر به فرد کرمان در حوزه های مختلف میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: خوشبختانه شهرداری و میراث فرهنگی در حوزه های مختلف وظایف مشترکی دارند.

مدیرکل اداره میراث، فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با تقدیر از مدیریت قبلی کرمان، راه اندازی «شهرداری تاریخی نساجی» را از اتفاقات ارزشمند گذشته شهرداری کرمان دانست. و بازسازی بافت و بناهای تاریخی این شهر.

با اشاره به پروژه های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری کرمان گفت: «ایجاد تقاطع فرهنگ و هنر» در شهر کرمان یکی از این پروژه هاست که باید در تکمیل آن تسریع شود.

این فعال اقتصادی خواستار شناسایی پروژه های مشترک جدید متناسب با وضعیت هر منطقه شهری کرمان شد و گفت: هر پروژه باید به طور دقیق شناسایی شود تا در اسرع وقت تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آمادگی این اداره کل را برای همکاری و همکاری با شهرداری کرمان دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم در مرحله جدید زعامت کرمان شاهد افزایش همکاری ها باشیم. در دوره های قبلی

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا