اقتصادی

سهم سرمایه‌گذاران خارجی رمزارز از برق غیریارانه‌ای چقدر است؟

مدیرکل وزارت صنعت ، معدن و تجارت (سمت) گفت: تعداد سرمایه گذاران غیر ایرانی در این سیستم در مقایسه با متقاضیان ایرانی در این زمینه اندک است ، اما طبق گفته وزارت نیرو حدود 45 درصد از قراردادهای برق غیر یارانه ای 140 مگاوات است. . در زمینه تولید ارزهای رمزپایه ، با سرمایه گذاران خارجی مرتبط است.

علی رضا هادی در مصاحبه با پرتال پارسی ، در مورد تعداد مجوزهای استخراج بیت کوین در کشور صحبت کرد: زمین ، ساختمان ، برق و غیره. تجهیزات لازم را تهیه و خریداری کرده و سپس خدمات مجاز را پس از دریافت مجوز استفاده شروع کنید. در حال حاضر ، هیچ یک از متقاضیان مجوز استفاده را دریافت نکرده اند.

وی در مورد کشورهایی که در زمینه استخراج بیت کوین در ایران فعالیت می کنند نیز گفت: این سیستم فقط توسط دارندگان هویت ملی (اشخاص حقیقی و حقوقی) و مطابق با دستورالعمل صدور مجوز برای تولید ارز رمزپایه در تاریخ 19 نوامبر مجاز است. پیش از این ، وزارت مربوطه ، شهروندان غیر ایرانی می توانستند در قالب اشخاص حقوقی سرمایه گذاری کنند. طبق این سیستم ، تعداد سرمایه گذاران غیر ایرانی در این زمینه در مقایسه با متقاضیان ایرانی اندک است. با این حال ، طبق گفته وزارت نیرو ، حدود 45٪ از قراردادهای برق غیر یارانه ای (تعرفه متوسط ​​هر کیلووات ساعت با قیمت 9650 ریال) معادل 140 مگاوات در تولید ارز رمزپایه ، با سرمایه گذاران خارجی مرتبط است.

برای مقایسه اندازه این رقم با میزان مصرف برق در کشور ، باید توجه داشت که رکورد روزانه مصرف برق در تابستان سال جاری که اوج مصرف برق است ، 53000 مگاوات بوده است.

بیت کوین 7 تا 14 برابر میزان برق صنعتی شارژ می کند

به گفته مدیرکل بخش برنامه ریزی وزارت صمت ، تعرفه برق بدون یارانه براساس قطعنامه هیئت وزیران در تاریخ 4 اوت 2009 № 58144 / T55637 هجری قمری است که طبق گفته وزارت نیرو ، 965 تن و 14 کیلووات ساعت است. معادل تعرفه برق صنعتی. البته وزارت نیرو از اولویت های فنی تعرفه نظیر ولتاژ اتصال و تخفیف مصرف در ماه های غیر گرم نیز استفاده می کند که تعرفه هشت ماه غیر گرم را به حدود 480 تومان (7 برابر تعرفه برق صنعتی) کاهش می دهد. این مصرف کننده مستحق دریافت این نرخ بدون یارانه برای کلیه مصرف کنندگان ایرانی و غیرایرانی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه کشور مجوز ایجاد کاندیداهای تولید ارز رمزپایه را دریافت کرده است ادامه داد: در استان های خراسان رضوی 251 قلم کالا (18 درصد کل مجوزها) ، تهران با 148 قلم کالا (11 درصد کل مجوزها) ، زنجان با 109 قلم کالا (8 درصد کل مجوزها) ، شرق آذربایجان -108 (8٪ از کل پروانه ها) آذربایجان غربی -95 (7٪ از تعداد کل پروانه ها) پروانه ساخت.

هادی همچنین در مورد انتقاد از شرایط سخت گیرانه اخذ مجوز استخراج بیت کوین اظهار داشت: مجوزهای انتشار ارزهای رمزپایه کاملاً به صورت الکترونیکی و از طریق سیستم بهینه سازی اجرا می شود و هیچ محدودیتی و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. دسامبر 2009 تاکنون ، این سیستم 1380 مجوز صادر کرده است و همچنان ادامه دارد.

به گزارش پرتال پارسی ، پس از قطع برق هفته گذشته در چندین کلان شهر ایران ، گزارش هایی مبنی بر تولید چین بیت کوین در ایران منتشر شد و انتظار می رود یکی از دلایل قطعی گسترده برق در سال جاری افزایش چشمگیر تولید ارزهای رمزپایه باشد. و این غیرقانونی است. بنابراین ، در روزهای اخیر گزارش هایی مبنی بر کار با برخی از کارگران معدن غیر مجاز و همچنین مذاکره با تولیدکنندگان ارز مجاز برای توقف فعالیت های خود در این زمان به منظور کنترل مصرف برق و جلوگیری از قطعی برق و در ارتباط با استخراج معادن گزارش شده است. ارزهای رمزپایه چینی نیز متوقف شده اند.

اگرچه قطعی برق مانند هفته گذشته ادامه نخواهد یافت ، اما قطع برق در طول روز برای مشترکان پرمصرف ، حتی در تأسیسات تولیدی در سایت های تولید ، به حالت تعلیق در خواهد آمد. با این حال ، تاکنون هیچ توضیح موثقی در مورد دلیل خرابی برق داده نشده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا