اقتصادی

رفع موانع بانکی ظرفیت‌های مرزی ایران و عراق در راستای تقویت اقتصاد را فعال می‌کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی توسعه و گسترش مبادلات اقتصادی و تجاری و رفع موانع بانکی بین جمهوری اسلامی ایران و عراق را مورد توجه قرار داد.

به گزارش پرتال پارسی ، امیرحسین قاضی زاده هاشمی ، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ، رئیس گروه دوستی مجلس بین ایران و عراق ، امشب (دوشنبه ، پنجم آبان) با نصیر عبدالمحسن عبدالله سفیر عراق در تهران دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این نشست ، گازی زاده هاشمی با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی باستانی دو ملت گفت: روابط تاریخی و پایدار دو ملت پشتوانه ای محکم برای توسعه و گسترش روابط سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی دو کشور است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد گروه دوستی مجلس بین جمهوری اسلامی ایران و عراق نشان از علاقه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ارتقا promoting روابط دوستانه و برادرانه با عراق دارد.

وی با تأکید بر اهمیت مبادلات اقتصادی بین تجار و بازرگانان دو کشور ، رفع موانع بانکی موجود را خواستار شد و گفت: “ایران و عراق به ویژه در مرزها و استان های همجوار فرصت های زیادی دارند که باید با همکاری بانکداری در جهت منافع هر دو کشور تسهیل شود.” توسط ملت استفاده شد.

گازی زاده هاشمی همچنین به همکاری مشترک دو کشور در برابر شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: “همکاری های پزشکی ، پزشکی و دارویی بین مراکز بهداشتی در ایران و عراق می تواند به کاهش و ریشه کن کردن ویروس کرونا کمک کند.” آهسته. تدریجی

در پایان ، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار همکاری بیشتر مراکز علمی و دانشگاهی در ایران و عراق ، تبادل استاد و دانشجو ، همکاری نهادهای امنیتی در مبارزه با تروریسم و ​​گروه های تروریستی و همچنین رایزنی ها و مذاکرات مداوم بین مقامات سیاسی و پارلمانی شد. منطقه ای و بین المللی.

سفیر عراق در تهران: دولت و پارلمان عراق از توسعه روابط با ایران استقبال می کنند

در ادامه این نشست ، نصیر عبدالمحسن عبدالله سفیر عراق در تهران روابط عراق و جمهوری اسلامی ایران را “روابط مثال زدنی بین کشورهای منطقه” خواند و گفت که دولت و پارلمان عراق از هرگونه برنامه و اقدام برای توسعه روابط با ایران استقبال و حمایت می کنند.

وی با اشاره به تقویت روابط اقتصادی و تجاری دو کشور گفت: ایجاد کمیته مشترکی از فعالان اقتصادی و کارشناسان ایران و عراق می تواند بستری برای گسترش همکاری های دو کشور و رفع موانع موجود باشد.

در پایان ، نصیر عبدالمحسن عبدالله بر تبادل نظر و گفتگوهای مقامات ارشد دو کشور ، توسعه گردشگری زیارتی و بهداشت و درمان تمرکز کرد.

به گزارش خانه ملت ، در این نشست چارلی آنوی تکیه ، قدرت الله حمزه شلمزاري ، انور حبیب زاده بوكانی و ابراهیم رضایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی آشور ، اردل و فارسان ، بوكان و دشتستان حضور داشتند. بر حفظ تمامیت ارضی تأکید شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا