اقتصادی

خدمات حمایتی صندوق نوآوری برای راه‌اندازی خط تولید در خارج/ایجاد پایگاه صادراتی ایران در بوسنی

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این صندوق از شرکت های دانش بنیان برای راه اندازی خطوط تولید در کشورهای دیگر حمایت می کند.

به گزارش پرتال پارسی سیاوش ملکی فر امروز چهارشنبه 12 آبان در وبینار توسعه صادرات تجهیزات پزشکی به بوسنی و هرزگوین که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد، با اشاره به حمایت از احداث خطوط مونتاژ صندوق نوآوری. و بسته بندی شرکت های دانش بنیان در خارج از کشور گفت: بوسنی پایگاه صادراتی ویژه ای برای عرضه محصولات شرکت های دانش بنیان دارد.

وی با بیان اینکه برای ورود به پایگاه صادرات نیاز به قرارداد است، افزود: صندوق نوآوری به شرکت های دانش بنیان اجازه می دهد خطوط مونتاژ، بسته بندی و «فینیشن» را در خارج از کشور بسازند.

بازار صادرات دیده نشده ایران

افشین کلاهی، رئیس انجمن تشکل های ایرانی در این وبینار با ارائه آمار و جزئیات از بوسنی و هرزگوین، گفت: این کشور پایگاه خوبی برای صادرات ایران است. و 600000 دلار.

او گفت: “صادرات بوسنی در بخش های دارویی، تجهیزات پزشکی، خودرو و فناوری اطلاعات رشد کرد.” علاوه بر این، با بررسی عناصری مانند شاخص پیچیدگی اقتصادی، تولید ناخالص داخلی و قانون موافقتنامه تجارت ترجیحی ایران و بوسنی که تاکنون استفاده گسترده ای از آنها نشده است، می بینیم که می توان از این فرصت ها بهره برداری کرد. شرکت های مبتنی بر دانش ایرانی

کلاهی در تشریح پایگاه صادراتی ایران در بوسنی گفت: فعالیت در حوزه‌هایی مانند پزشکی و تجهیزات پزشکی، کشاورزی، پتروشیمی، فناوری اطلاعات و صنعت ساختمان می‌تواند مزایای قابل توجهی برای کشور به همراه داشته باشد.

رویکرد جهانی به توسعه صادرات مبتنی بر دانش

رضا کمپانی، نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی نیز گفت: صادرات تجهیزات پزشکی در مقایسه با سایر صنایع مانند صنایع غذایی محدود و زیاد نیست، اما بسیار ارزشمند است زیرا بستگی به جان مردم دارد. بیماران.

وی با اشاره به اینکه ایران می‌تواند با راه‌اندازی خطوط تولید در خارج از کشور، مواد اولیه صنایع «تکنولوژی پیشرفته» و تجهیزات پزشکی را تامین کند، گفت: بوسنی پایگاه خوبی برای صادرات ایران است، اما باید نکاتی را در نظر بگیریم. نظر نده. نگاه جهانی داشته باشیم و بر اساس کار تولید محور کار کنیم.

لزوم بهره گیری شرکت های ایرانی از شرایط اقتصادی بوسنی

جابر واثق مشاور اقتصادی سفارت ایران در بوسنی و هرزگوین با بیان اینکه بوسنی از وضعیت اقتصادی خوبی برخوردار است و باید از آن استفاده کرد، گفت: حدود 75 درصد تجارت بوسنی با اتحادیه اروپا و 25 درصد با کشورهای غیر اروپایی است. گفت.

در این نشست، شرکت ها نسبت به مشکلات عملیات بانکی، مسائل مالیاتی، مشکلات حمل و نقل و صادرات دریایی به بوسنی و تحریم های موجود علیه ایران و مسلمانان و همچنین روابط سیاسی که بر حوزه اقتصادی و تجاری تاثیرگذار است، ابراز نگرانی کردند. و این موضوعات مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا