اقتصادی

آیا خلیج فارس از شر لکه‌های نفتی رها می‌شود؟

پرتال پارسی / بوشهر خلیج فارس دریایی نیمه محصور است و تبادل آب کمی با اقیانوس هند دارد. وجود ذخایر بزرگ نفت و گاز در منطقه باعث افزایش تولید و فعالیتهای اقتصادی از جمله حفاری ، تولید و حمل فرآورده های نفتی شده است که یکی از مهمترین راههای نفوذ آلاینده ها به ویژه نفت است. این آلاینده ها همیشه به عنوان مخرب ترین آسیب زیست محیطی در مناطق نفت خیز شناخته شده اند.

در سال های اخیر ، کاهش آلودگی های دریایی برای حفظ سلامت محیط زیست آبزیان و زندگی دریایی یکی از دشوارترین موضوعات مسئولان و متولیان کشور است که اقدامات عملی و کاربردی در این زمینه را می طلبد.

به گزارش پرتال پارسی ، در پاسخ به این تلاش ها ، اداره کل بنادر و کشتیرانی استان بوشهر پروژه ویژه پرتاب کشتی برای مقابله با آلودگی نفتی را با مشارکت وزیر راه و شهرسازی (دریای پاک 1) آغاز کرده است. )

تولد یک دریا پاک 1

فرمانده کشتی Pure Sea Ship 1: اولین نقشه ها و نقشه های Pure Sea 1 توسط یک شرکت نروژی ایجاد شد و سپس ساخت آن به یکی از شرکت های ساختمانی داخلی سپرده شد. با این حال ، تحت تأثیر تحریم ها ، این همکاری پایان یافت و پس از چند سال ، با کمک مهندسان محلی و تحت نظارت سازمان بنادر و کشتیرانی ، کشتی توانست مراحل اضافی خود را طی کند و مدیریت خود را بیشتر بهبود بخشد . تاریخ و دانش توانمند

مهرار مرادیان افزود: استان بوشهر اولین استان برای مقابله با آلودگی های نقطه ای است که می تواند در کشتیرانی و سایر استانها فعال باشد ، اما بوشهر می تواند برای مقابله با آلودگی های دریایی پایگاه ایجاد کند ، این جای دیگری نیست و این خیلی خوب است ابتکار عمل.”

وی همچنین در مورد تقسیم کشتی به استان بوشهر توضیح داد: وجود عمیق ترین خطوط لوله انتقال نفت در مناطقی مانند هارگ ، هارگو ، ژنو ؛ در مجاورت استان نفت خیز خوزستان و وجود چاه های نفت و گاز در پارس جنوبی ، این استان به سیستم نفت فراساحل و فلات قاره متصل شد که باعث ترغیب بنادر کشور و شورای اجرایی سازمان دریایی برای تحویل به استان بوشهر.

در راس آلودگی و نجات دریا

مدرس دانشگاه ناوبری و امور دریایی جمهوری اسلامی ایران گفت: “یکی از دستاوردهای مهم این کشتی کاهش اثرات مضر آلودگی نفت و میعانات گازی است.”

کاپیتان مرادیان گفت: “در دهه های اخیر ، کشتی های کوچک سکوها را دور زده و اطلاعات را به تیم های بازرسی منتقل کرده اند ، در حالی که تیم های اعزامی مقدار کمی از آلاینده ها را حذف کرده اند ، که این یک روند زمانبر و دشوار است. اما اکنون با مشارکت یک کشتی تمیز دریایی آلودگی بیشتری از دریا وجود دارد که با تجهیزات تعبیه شده در آن سریعتر منتقل می شود.

وی گفت: از دیگر کاربردهای این کشتی نصب یک عرشه وسیع و قایق نجات برای حوادث احتمالی دریایی است که به عنوان شناور اصلی وظیفه عملیات نجات در منطقه را بر عهده دارند.

وی افزود: دریاپاک 1 اولین کشتی برقی سازمان بنادر و دریانوردی کشور است که نیازی به صرف انرژی ناوبری زیادی با سیستم کاملاً پورت نشده ندارد.

وام فراملی دریافت کنید

این ناخدا که نزدیک به 30 سال تجربه در ناوبری نا محدود و ساحلی دارد و دوره تحصیلات تکمیلی خود را در انگلیس و سنگاپور به پایان رسانده است ، گفت: “سیستم دریایی بین المللی است و اگر همسایگان جنوبی خلیج فارس از آلودگی محیط زیست رنج می برند ، به درخواست آنها ما ما به آنها کمک می کنیم تا اعتبار بین المللی کسب کنند.

مهریار مرادیان در مورد توانایی های چند منظوره کشتی به پرتال پارسی گفت: “جدا از حفاری های دریایی ، محصولات نفتی همیشه می توانند در محیط زیست رها شوند. داریا پاک 1 دارای سیستمی است که می تواند آلاینده ها را به زمین شناسایی ، جمع آوری و حمل کند. «

وی گفت: “در دهه های اخیر به دلیل صادرات زیاد نفت و سوخت های فسیلی و ساخت دکل های حفاری و سکوهای نفتی آلودگی به طور نسبی افزایش یافته است ، بنابراین کشورها باید برای از بین بردن آنها در خلیج فارس اقدام کنند.”

همکاری سایر کشورها در صنعت نفت

مرادیان با اشاره به اینکه خلیج فارس و خلیج مکزیک مهمترین مناطق اقتصادی در جهان هستند ، گفت: “بیشترین صادرات نفت جهان از این دو نقطه است.” با پیشرفت تکنولوژی حفاری و صادرات نفت ، مشتریان از سراسر جهان به ناچار به خلیج فارس می آیند ، که باید پیش نیاز کشورهای علاقه مند برای مقابله با آلودگی دریایی باشد و ایران اولین کشور با تمام مشکلات و تحریم ها و مدرن است در آینده سازه ساخته خواهد شد. امیدواریم که چنین باشد.

سرنوشت ذخایر نفتی

اگر آلاینده های روغن توسط دریاپاک 1 جمع آوری شوند ، در صورت تمیز شدن ، دوباره به چرخه تولید باز می گردند.

امیدواریم پاکسازی و تخریب مخازن نفتی گامی موثر در پاکسازی دریاهای آلوده به روغن کشور عزیزمان باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا