جامعه و خانواده

۵ توصیه برای بهبود «زخم»

همه ما “زخم” را تجربه کرده ایم. بیشتر زخم ها در افراد سالم تا زمانی که تمیز و عاری از عفونت باشند به سرعت بهبود می یابند، اما برخی از زخم ها برای بهبود نیاز به مداخله پزشکی دارند. در اینجا چند نکته تغذیه ای وجود دارد که باید برای بهبود سریع تر زخم در نظر بگیرید.

به گزارش پرتال پارسی، همه ما زخم داریم بیشتر زخم ها در افراد سالم زمانی که تمیز و عاری از عفونت باشند به سرعت بهبود می یابند. و انواع دیگر زخم ها جدی هستند و اغلب نیاز به مداخله پزشکی دارند. خوشبختانه، انتخاب غذای سالم می تواند با تامین انرژی، ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین لازم به بهبود این زخم ها کمک کند.

به گفته دفتر تغذیه عمومی وزارت بهداشت، خوردن برخی مواد غذایی می تواند به بهبود سریعتر زخم کمک کند:

– وعده های غذایی سالم و متعادلی بخورید که شامل غذاهای کافی از همه گروه های غذایی مانند پروتئین، میوه ها، سبزیجات، لبنیات و غلات کامل باشد تا زخم ها را التیام بخشد.

– سبزیجات و میوه های غنی از ویتامین C مانند توت فرنگی یا اسفناج مصرف کنید. برای دریافت روی کافی، غلات کامل را انتخاب کنید و غذاهای پروتئینی مانند تخم مرغ، گوشت، لبنیات یا غذاهای دریایی مصرف کنید. برخی از زخم ها ممکن است برای بهبودی نیاز به ویتامین ها و مواد معدنی خاصی داشته باشند. قبل از شروع مکمل ها با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

– در هر وعده غذایی یا میان وعده یک منبع پروتئین مصرف کنید. یک منوی نمونه ممکن است شامل تخم مرغ برای صبحانه، لوبیا یا عدس برای ناهار، ماست یا پنیر برای میان وعده و مرغ یا گوشت گاو کباب برای شام باشد.

– مقدار زیادی آب بنوشید.

– افراد مبتلا به دیابت برای کنترل زخم، جلوگیری از ایجاد زخم و رسیدن به بهبودی باید سطح قند خون خود را کنترل کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا