عمومی

کارمندانی که شغلشان را کتمان می‌کنند

آنها معتقدند که مردم در پشت آه و نفرین قرار دارند و آنها را به فساد متهم می کنند. اگرچه برخی از کارمندان این حرفه را بی اعتبار می کنند ، اما بیشتر آنها سعی در تمیز نگه داشتن آن دارند و نشان می دهند که همه مثل هم نیستند ، اما آنها کارمندان دولت عادی هستند ، فقط افرادی هستند که مالیات بر املاک می نویسند و اغلب بدبین هستند. آنها چه کار می کنند!

وی 20 سال کارشناس ارشد مالیات و حسابدار مالیات در سازمان امور مالیاتی بوده و با استفاده از نام مستعار “حبیب” در گزارش ، ترجیح می دهد نام خود را برای اطمینان از امنیت خود نگوید.

او از کار خود راضی است ، اما به دلیل دیدگاه های فرهنگی ، غالباً نمی تواند یا نمی تواند به دیگران بگوید که چه کاری انجام دهند ، زیرا مردم همیشه فکر می کردند که سلامت مقامات مالیاتی خوب نیست و در بخشی که آنها کار می کنند ، رشوه های زیادی وجود دارد. اگرچه او همیشه سعی در اثبات خلاف آن داشت ، اما پس از مدت ها فهمید که این کار بی فایده است و سرانجام به این نتیجه رسید که حق با مردم است: “به هر حال آنها یکدیگر را مرطوب و خشک می سوزانند.” به همین دلیل ، کار خود را در جایی پنهان می کنم که فکر می کنم ظرفیت فرهنگی ناکافی است. من بارها به همکاران مودی گفته ام: “من آماده هستم که در عوض همه مالیات خود را به دولت بپردازم ، زیرا می دانم که این پول را به چه کسی می دهم ، اما اگر آن را به دولت بپردازم ، نمی دانم کجا خرج خواهد شد.” چرا؟ “احتمالاً به این دلیل که وزارت امور اقتصادی و دارایی مانند شهرداری برای عموم قابل مشاهده نیست.”

این کارمند اداره مالیات مدتی است که در اداره مالیات بر ارث کار می کند و از سابقه کار خود به پرتال پارسی گفت: نیمی از این مبلغ باید برای کارمند مناسب توزیع شود و من به من مبلغ 600000 تومان تعلق گرفت. این رفتار سازمانی باعث ایجاد انگیزه در کارمندان می شود و آنها را برای گرفتن رشوه ترغیب می کند. “من معتقدم که کارکنان این بخش باید از نظر مالی برای حفظ سلامت کار خود کافی باشند.”

حبیب عدم احترام به کارمند را یکی دیگر از مشکلات کار وی می داند و توضیح می دهد: «هیچ کس از ما به عنوان کارمند حمایت نمی کند. به عبارت دیگر ، ما به مشتری احترام می گذاریم ، اما به کارمند احترام نمی گذاریم. مودیان مالیاتی به دفتر مراجعه می کنند و آزار و اذیت را شروع می کنند و حتی در برخی موارد به کارمند توهین می کنند ، در نتیجه اداره مربوطه به راحتی کارمند را مورد مواخذه قرار می دهد با این دیدگاه که “ممکن است شما سخنی گفته باشید که موجب رنجش مشتری شود”. کار می کند. “بسیاری از مشتریان از آن برای تکمیل کار خود استفاده می کنند.”

وی همچنین با اشاره به آسیب پذیری های فرهنگی ، تمایل مردم به فرار از مالیات را جلب می کند: «افراد در بسیاری از م institutionsسسات مانند شهرداری یا اداره ثبت اسناد هزینه خدمات خود را پرداخت می کنند ، اما وقتی به یک آژانس مالی مراجعه می کنند ، این موضوع را نمی دانند. آنچه آنها پرداخت می كنند و این پول كجا خرج می شود ، زیرا خدماتی كه در این زمینه دریافت می كنند برای آنها مادی نیست. به همین دلیل آنها با روحیه بسیار خوبی به ما مراجعه می کنند. “اگر رفتار خوبی نداشته باشیم ، خستگی ذهنی ما دو برابر می شود.”

یکی دیگر از کارمندان ملقب به “منصور” به تفاوت پرداخت مالیات در جهان سوم و جهان اول اشاره می کند: “مالیات در ایالات متحده خود گزارش می شود و اگر این کار توسط دولت انجام نشود و ثابت نشود ، درآمد شخصی درآمد است. واقعیت غیرقابل اثبات است ، جریمه های زیادی برای جرایمی که توسط افراد مرتکب شده اند و در برخی موارد برای مجرمان نیز تا 16 سال زندان در نظر گرفته شده است. اما کشور ما زیرساخت های لازم برای تعیین مالیات مردم را ندارد. به عنوان مثال ، در زمینه مالیات بر ارث ، سازمان امور مالیاتی تماس لازم را با بانک ها یا سازمان های دولتی ندارد و ما اغلب نمی دانیم که چه املاکی باید با توجه به اموال متوفی مالیات داده شود. این همان چیزی است که باعث سو many استفاده بسیاری از افراد می شود. متأسفانه ، ما اغلب شاهد فرار مالیاتی از طریق معاملات جعلی هستیم. “سفارشات فعلی و غیره جای خود را دارد. “

وی همچنین به نواقصی در کار خود اشاره کرده و از اینکه خود را کارشناس مالیات می داند شرمسار است ، اما همچنان شغل خود را دوست دارد زیرا فکر می کند هر تعداد کارمند سالم در این بخش ها وجود داشته باشد ، آنها باید بتوانند این فرهنگ را توسعه دهند. برای عموم توضیح دهید که همه مقامات مالیاتی به یک اندازه فاسد و فاسد نیستند. با این حال ، وی گفت: “این جو بسیار تغییر کرده است و تعریف مجازات های مالیاتی برای اظهار اظهارنامه نیز نقش اساسی در اعلام واقعی مشارکت مردم و درآمد آنها داشته است. “به عبارت دیگر ، تغییراتی در زیر پوست ایجاد می شود.”

وی گفت: کار ما مزایایی نیز دارد و فرد را از حالت عادی خارج می کند ، خصوصاً اگر شخصی به علوم اجتماعی و روابط اجتماعی علاقه مند باشد ، زیرا ما با مردم و مشکلات آنها در ارتباط هستیم. برای من خوب است که قانون را برای یک مشتری مسن توضیح دهم یا کارهای اداری او را انجام دهم. بعضی اوقات مشتری هایم یک کتاب دعای کوچک یا گل رز با لبخند یا چشمانی راضی به من می دهند. “من معتقدم که برای ادامه کار در هر شغلی ، در هر اضطراب و دشواری می توان محیط را بهبود بخشید.”

افسر مالیاتی دیگری می خواهد به مشتریان ثروتمند بگوید که آنها می خواهند مالیات املاک را پرداخت کنند و کارمندانی دارند که به آنها احترام می گذارند. مانند زن مسنی که برای پرداخت مالیات 13000 سکه طلا آمده است یا مشتری دیگری که برای پرداخت 190 واحد اداری و 200 مالیات مسکن به اداره مالیات مراجعه کرده است.

یکی دیگر از کارشناسان ارشد مالیاتی که در مورد موضوعات شغلی با او صحبت می کنم ، 15 سال سابقه دارد و از کار خود راضی نیست ، اما در شرایط فعلی فرصت دستیابی به چنین شغلی را دارد و هنوز خدا را شاکر است. او همچنین دوست ندارد نام خود را بگوید و ترجیح می دهد از نام مستعار استفاده کند.

اگرچه اپیدمی کرونا تاکنون بسیاری از کارمندان دولت را از خود دور کرده است ، اما او باید علی رغم پسر چهار ساله خود در محل کار خود باشد زیرا “مدیران بسیار سرزنده هستند”. هنگام ثبت اظهارنامه مالیاتی ، پنجشنبه و جمعه به روزهای کاری آنها اضافه می شود.

المیرا مانند همکار خود با اشاره به مشکلات زیرساختی گفت: “سیستمی که در آن افراد و شرکت ها برای ورود اطلاعات یا حقوق و دستمزد درخواست می کنند پاسخگوی تعداد زیاد مشتری نیست و یک مشکل فنی وجود دارد. با گذشت زمان ، شرکت ها می توانند اطلاعات مربوط به خود و کارمندان خود را وارد کنند. این باعث عصبانیت و رنجش کارمندان بی فایده می شود. به عنوان مثال ، ما یک مشتری 80 ساله داشتیم که می خواست از طریق سیستم مالیات کار مالیاتی انجام دهد ، اما او از کامپیوتر اطلاع نداشت و حتی انتظار داشت که به او کار با رایانه آموزش داده شود. چنین اتفاقاتی تلاش زیادی از ما می گیرد و این مشتریان می توانند با رفتن به کافه به راحتی کار خود را انجام دهند. به دلیل کمبود فرهنگ ، بسیاری از افراد تمایل دارند کارهای مالیاتی را به تنهایی انجام دهند و در مورد مالکیت درگیری ایجاد می شود و حسابرسی مالیاتی را پشت سر نمی گذارد و پاسخگو نیستند. برای جلوگیری از این تنش ، IRA یک سیستم تلفنی ایجاد کرد ، اما نیروی کار در این سیستم نیز محدود است و هنگامی که فصل مالیات فرا می رسد ، افراد زیادی وجود خواهند داشت و خطوط به گونه ای تنگ خواهد بود که مردم مجبور خواهند بود ساعتها پشت خط بمانند. تعداد متقاضیان اندک است. در سال های گذشته آخرین مهلت ثبت اظهارنامه مالیاتی ژوئن و ژوئیه بود اما امسال این مهلت به دلیل انتشار ویروس کرونا افزایش یافته است و تیر و مرداد برای افراد اظهارنامه مالیاتی است و شهریور مربوط به اشخاص حقوقی و املاک و مستغلات است. به دلیل مشکلات سیستمی ، سیستم مالیات در اواخر ژوئیه بازگشایی شد ، با این حال ، سیستم باید از سال انتشار برای تکمیل اظهارنامه سالانه بازگشایی شود. “این باعث گیج شدن مردم ، فشار زیادی بر مقامات مالیاتی شد و در نتیجه اعتراضاتی را برانگیخت.”

وی گفت: حقوق مودیان در مقایسه با سایر ارگان های دولتی بسیار پایین است اما این تصور غلط وجود دارد که بیشتر این پول به جیب آنها می رود زیرا جامعه مالیات زیادی می پردازد. کارکنان در حال رفتن هستند. در مالیات ، ما کارمندانی با 28 تا 30 سال سابقه کار داریم که به صورت قراردادی کار می کنند و با حداقل دستمزد بازنشسته می شوند. از طرف دیگر ، مردم از امور مالیاتی و کارمندان آن ناراضی هستند زیرا احساس می کنند خدماتی را که برای مالیات می پردازند دریافت نمی کنند ، به عبارت دیگر ، فکر می کنند پول را مجبور می کنند ، بنابراین هنوز هم می خواهند از پرداخت آن خودداری کنند و خود را با کشورهای جهان اول مقایسه کنند. آنها کار میکنند. این باعث شده است که مردم از کارمندان در این زمینه احساس ناراحتی نکنند و آنها بارها با متخصصان مالیات درگیر شده و یا با آه و نفرین از دفتر خارج شده اند ، زمانی که ما کار نمی کنیم ، ما کارمند نیمه وقت هستیم و دستورات همان چیزی را که به ما گفته می شود انجام می دهیم. علاوه بر این ، ما سعی در حفظ اخلاق و زندگی سالم با حداقل فرصت ها داریم. “قابل درک است که مشتریانی داریم که از تلاش برخی کارمندان صادق و پاسخگو قدردانی می کنند و این دعاهای خوب مردم انگیزه ما برای کار را افزایش می دهد.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا