جامعه و خانواده

چند توصیه به دانش آموزان برای خودمراقبتی با مجازی شدن آموزشها

ساده ترین ملاقات ما با رسانه ها جسمی است. کودک در حال تماشای تلویزیون ، نوجوانی که تلفن همراه در دست دارد ، نوجوانی که برای شنیدن موسیقی از هدفون استفاده می کند ، معلمی که کتابی در دست دارد و نویسنده ای با فشار دادن صفحه کلید کامپیوتر برای نوشتن مقاله ، از نظر جسمی در معرض رسانه ها هستند.

به گزارش پرتال پارسی ما باید عواقب و پیامدهای سو mis استفاده از رسانه و تجهیزات را درک کنیم و از خود و اطرافیان مراقبت کنیم.

در اینجا چند نکته برای استفاده از ابزارهای هوشمند و مراقبت از چشم و گوش در حین آموزش مجازی و همچنین کتابهای درسی تلویزیونی که باید برای همه دانش آموزان بخوانید آورده شده است.

بخش اول؛ مراقبت از چشم

اعم از رسانه های سنتی مانند کتاب ها و مجلات ، یا رسانه های جدید مانند تلویزیون و کامپیوتر ، دستگاه های صفحه لمسی ، اعصاب بینایی ما درگیر هستند. البته ، تفاوت اصلی بین رسانه های سنتی و مدرن در این است که صفحات کتاب ها و مجلات به خودی خود نمی درخشند ، اما صفحات تلویزیون ها ، رایانه ها و تلفن های همراه به طور مداوم روشن می شوند.

این شرایط لزوماً مضر نیست ، اما برای چشم انسان قابل مشاهده است. گاهی اوقات یک پسر 15 ساله به سختی یک مرد 30 ساله کار می کند.

برخلاف تصور عمومی ، اگرچه هنوز هیچ نظر علمی روشنی در مورد ارتباط بین تماشای تلویزیون و خستگی چشم وجود ندارد ، اما خیره شدن طولانی مدت به صفحه نمایش می تواند منجر به اختلالات بینایی مختلف مانند خستگی و خشکی چشم شود.

همچنین قرار گرفتن در فاصله نامناسب از صفحه ، فشار زیادی به عضلات چشم وارد می کند و از عارضه پیرچشمی که معمولاً پس از میانسالی اتفاق می افتد ، با استفاده بیش از حد از رایانه سوused استفاده می شود که “پیرچشمی خیلی زود” نامیده می شود. میتونه باشه.

چیزی که همه ما در تاریکی به تماشای تلویزیون یا صفحه نمایش عادت کرده ایم. ما نمی دانیم که آیا این می تواند برای عصب بینایی بسیار تحریک کننده باشد.

تماشای تلویزیون یا صفحه کامپیوتر در تاریکی می تواند منجر به خستگی زودرس و سایر عوامل استرس زا شود. مردمک در تاریکی محیط به طور خودکار باز می شود. علاوه بر این ، ما ناگهان آن نور را تابش می کنیم ، بنابراین احتمال آسیب آن را افزایش می دهیم.

به چشمان خود استراحت دهید: وسایل الکترونیکی برای کار بدون وقفه طراحی شده اند ، اما شما ماشین نیستید ، باید استراحت کنید. قانون سال 2020 را به خاطر بسپارید. هر 20 دقیقه چشم خود را به مدت 20 ثانیه از صفحه خارج کنید و به مسافت نگاه کنید. این باعث شل شدن عضلات چشم شما می شود.

چشمک زدن را فراموش نکنید: پلک زدن به طور طبیعی چشم ها را می شوید. مرکز صفحه باید حدود 10 تا 20 سانتی متر زیر منبع باشد. این وضعیت پلک را پایین آورده و در معرض هوای کمتری در سطح چشم قرار دارد. علاوه بر این ، پلک زدن اضافی به آرامش چشم کمک می کند.

روشنایی صفحه را تنظیم کنید: روشنایی صفحه و تلفن همراه را تنظیم کنید. برای تنظیم روشنایی ، یک صفحه با پس زمینه سفید را باز کنید. اگر سفیدی صفحه برای شما مانند منبع نور است ، روشنایی آن زیاد است و باید کاهش یابد.

از طرف دیگر ، اگر صفحه کمی خاکستری به نظر می رسد ، روشنایی را افزایش دهید. همچنین ، حتماً از عملکرد “Night Mode” نرم افزار در محیط های تاریک استفاده کنید که باعث کاهش روشنایی و صفحه سفید می شود.

نور اتاق را تنظیم کنید: نمایشگر را از نور مستقیم پنجره یا چراغ بالایی قرار دهید. اگر نور محیط با صفحه نمایش مطابقت نداشته باشد ، فشار داده می شود تا با محیط سازگار شود. بنابراین ، هرگز در تاریکی به صفحه نگاه نکنید.

از بلندگوهای معمول استفاده کنید ، نه از بلندگوها: نوجوانان سعی می کنند استفاده از هدفون را یاد نگیرند. استفاده متعادل از بلندگوها نه تنها به شما امکان کنترل محتوا را می دهد ، بلکه به والدین نیز اجازه می دهد تا در انتخاب و بحث مطالب شرکت کنند. همچنین ، استفاده از دوربین دوتایی کوچک به طور طبیعی امکان آسیب دیدن را محدود می کند. بنابراین ، در صورت عدم نیاز ، از بلندگوهای اصلی در خانه استفاده کنید.

بخش دوم ؛ به گوشه ها توجه کنید

یکی از عادت های بد نوجوانان و جوانان در رسانه ها گوش دادن مداوم به موسیقی یا صداهای دیگر از طریق دوربین شکاری است. یکی از مزایای “دیوار” این است که هنگام راه رفتن در خیابان ، مترو و در مکان های شلوغ ، فرد را از محیط جدا می کند و فضای ذهنی جداگانه ای ایجاد می کند ، اما در یک محیط پر سر و صدا ، معمولاً باید سطح صدا را بالا برد تا فرد چیز دیگری باشد. صدای هدفون را نشنید.

این رفتار استفاده را متوقف نمی کند. حتی در خانه ، افراد فرزندان خود را مجبور به استفاده از هدفون می کنند تا از صدای ناخوشایند موسیقی یا بازی های دیجیتالی جلوگیری کنند.

صدای بلند طولانی مدت می تواند منجر به کاهش شنوایی و خطرات سلامتی گوش شود. اگرچه حد استاندارد قرار گرفتن در معرض صدا تقریباً 85 دسی بل است ، اما هنگام گوش دادن به موسیقی با هدفون ، سطح آن می تواند به 120 دسی بل برسد.

همچنین ، هرچه هدفون کوچکتر باشد ، خطر بیشتر خواهد بود! کاهش شنوایی ، وزوز گوش و خس خس سینه از دیگر عواقب استفاده نادرست از هدفون است.

همچنین ، “ناشنوایی” ، نوعی از کاهش شنوایی است که معمولاً در سنین میانسالی اتفاق می افتد ، اخیراً در نوجوانان به دلیل استفاده بیش از حد از هدفون و دسته و سر و صدای زیاد مشاهده شده است.

دوچرخه مناسب را انتخاب کنید: دو تلفن بی کیفیت علاوه بر ایجاد صداهای نامناسب ، نمی توانند میزان صدا را به طور دقیق کنترل کنند. هدفون دوگانه با کیفیت بالا علاوه بر صدای سالم ، از سر و صدای محیط جلوگیری می کند و کاربر نیازی به افزایش صدا ندارد.

علاوه بر این ، هدفون های کوچک (هدفون توگو!) که در داخل گوش نصب شده اند بزرگتر بوده و فشار بیشتری نسبت به گوشهایی که روی سر قرار گرفته اند به لاله گوش وارد می کنند و برای استفاده طولانی مدت توصیه نمی شوند.

دوچرخه را به عنوان یک وسیله شخصی در نظر بگیرید: با تقسیم عضله دو سر ، میکروب ها می توانند بین گوش افراد پخش شوند. هدفون توگوشی آلودگی ها را به خصوص در گوشه ها آزاد می کند. هدست را به عنوان یک مسواک جداگانه در نظر بگیرید و آن را با دیگران به اشتراک نگذارید.

گوش خود را کمی استراحت دهید: قرار گرفتن طولانی مدت در مکانهای پر سر و صدا فشار بیشتری بر سیستم شنوایی بدن وارد می کند. تهیه کنندگان حرفه ای رسانه ها معمولاً سعی می کنند بیش از 15 دقیقه با صدای بلند و موسیقی پخش نکنند تا مردم در سینما یا کنسرت های موسیقی بمانند و فضای کافی برای نفس کشیدن بین مخاطبان بین بخش های خود و قسمت های طنین انداز آثارشان وجود دارد. دادن. با پیروی از این قانون در خانه ، عادت سالم گوش دادن را در کودکان ایجاد کنید.

ادامه این مقاله منتشر شده در مجله توسعه فناوری آموزش (№ 1 اکتبر 1999) ؛ بیا: میزان صدا را تنظیم کنیدقانون 6060 درباره استفاده از هدفون را به خاطر بسپارید. 60 دقیقه کار مداوم با حداکثر قدرت 60 دقیقه ؛ هرچه مدت زمان استفاده بیشتر باشد ، صدای دوجمله مضرتر است.

نیاز به تنظیم میزان صدا فقط به استفاده از دو گوشی محدود نمی شود و هنگام استفاده از بلندگو در داخل منزل ، مانند خانه یا داخل خودرو باید قانون 6060 رعایت شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا