عمومی

فواید پیاده‌روی سریع – پرتال پارسی

پیاده روی تند یک ورزش با شدت متوسط ​​است و مزایای بیشتری نسبت به پیاده روی با سرعت کم دارد.

به گزارش پرتال پارسی هموطن او نوشت: «فعالیت بدنی نباید پیچیده باشد. چیزی به سادگی یک پیاده روی سریع روزانه می تواند به ما کمک کند زندگی سالمی داشته باشیم. فواید پیاده‌روی منظم برای سلامتی و تندرستی ما شگفت‌انگیز است و خبر خوب این است که پیاده‌روی می‌تواند به شما کمک کند وزن متعادلی داشته باشید و از انواع بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا و بهبود خلق و خویتان جلوگیری کنید. آناتومی و فیزیولوژی بدن انسان با پیاده‌روی و پیاده‌روی بسیار سازگار است و بر خلاف سایر ورزش‌های بدنی، پیاده‌روی آسان و رایگان است و نیازی به تجهیزات یا مهارت خاصی ندارد، اما اغلب به عنوان یک فعالیت بدنی نادیده گرفته می‌شود.

برای بهره مندی از مزایای پیاده روی، باید اصول صحیح آن را یاد بگیریم و بدون برنامه و هدف راه نرویم. بنابراین، هر چه پایدارتر و مستمرتر باشیم، سود بیشتری می بریم. از جمله دستیابی به وزن سالم، کاهش چربی بدن، افزایش ظرفیت قلبی عروقی، تقویت سیستم ایمنی و کاهش استرس. پیاده روی در ابتدای روز به شما احساس سرزندگی و سلامتی می دهد. تاثیر انرژی صبحگاهی ریتم طبیعی بدن شما را تنظیم می کند. چرخه خواب و بیداری را بهبود می بخشد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

پیاده روی تند یک ورزش با شدت متوسط ​​است و مزایای بیشتری نسبت به پیاده روی با سرعت کم دارد. پیاده روی سریع را می توان با سرعت های مختلف انجام داد. بنابراین هرگز خسته کننده نمی شود و می تواند در دراز مدت شما را به دویدن علاقه مند کند. افزودن پیاده روی سریع به برنامه روزانه می تواند در افزایش ظرفیت قلبی عروقی شما بسیار موثر باشد. از آنجایی که پیاده روی تند ضربان قلب را بیشتر از راه رفتن آهسته افزایش می دهد، سیستم قلبی عروقی را تقویت کرده و به چالش می کشد. با پیاده روی تند و مداوم می توانید قدرت عضلانی خود را افزایش داده و مفاصل خود را تقویت کنید. داشتن یک برنامه منظم پیاده روی تند، خستگی ذهنی را کاهش می دهد و انگیزه شما را افزایش می دهد، تمرکز را بهبود می بخشد و سفتی بدن را کاهش می دهد.

نکته اول: مطمئن شوید که برای محافظت از مفاصل خود کفش مناسب بپوشید. به خصوص اگر روی یک سطح سخت و ناهموار می روید.

نکته دوم: سرعت پیاده روی تند با شدت متوسط ​​حدود 100 قدم در دقیقه یا حدود 5 کیلومتر در ساعت برای بزرگسالان زیر 60 سال است.

پوشیدن کفش مناسب اولین قانونی است که باید رعایت کنید، هر کفشی برای پیاده روی مناسب نیست. کفش نامناسب می تواند باعث التهاب پا، کشیدگی عضلات و زانو درد شود. “کفش مناسب کفشی است که قوس را نگه می دارد، سبک وزن است و پایه خوبی دارد.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا