جامعه و خانواده

خطر مرگ در کانال‌های آب / تذکر آتش نشانی به متولیان

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: این کانال ها به ویژه برای افرادی که با مسیر آشنا نیستند خطرناک است.

سید جلال ملکی در مصاحبه با پرتال پارسی گفت ، وی در مورد ایمنی آبراه ها گفت: کانال های آب یک شرط است و مانند ملک به نظر می رسد ، آنها در واقع مالک آن هستند و مسئول محافظت از آن هستند.

وی ادامه داد: متأسفانه در گذشته مواردی داشته ایم که هنگام افتادن مردم در کانال های آب ، نیروهای ما به عنوان یک نیروی کمکی به محل حادثه اعزام شده اند. با این حال ، قربانیان یا زنده ماندند یا مردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: این نشان می دهد که مراقبان یا صاحبان بسیاری از کانال هایی که برای انتقال یا تصفیه آب استفاده می شوند ، باید برای ترمیم آنها اقدامی انجام دهند. ما می دانیم که برخی از این کانالها بسیار طولانی هستند ، اما این دلیل نمی شود مسئولیت را کنار بگذاریم. اگر بستن این کانال ها امکان پذیر نباشد ، راه حل کوتاه مدت بستن معابر اطراف خانه یا قرار دادن حصار یا دیوار در مقابل آن است.

وی گفت: “یك حادثه كه در گذشته به آتش نشانی تهران گزارش شده بود در یك كانال آب در منطقه گیامدشت رخ داده است.” این کانال از جاده عبور کرده است. ممکن است دو یا سه متر از کانال فاصله داشته باشد ، جایی که هیچ نگهبان امنیتی وجود ندارد و اگر غریبه ای شبانه راه برود ، ممکن است در آن بیفتد.

مالکی: «یک نمونه بارز راه آهن است. وقتی خطوط آن خارج از شهر باشد ، باز است و روی زمین کار می کند. اما وقتی نوبت به مناطق مسکونی می رسد ، آنها در کنار آن دیواری بتونی ساخته اند که از عبور مردم جلوگیری می کند و اکنون خطر برخورد به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

وی افزود: “این مسئله می تواند به عنوان الگویی برای كانال ها در نظر گرفته شود ، در صورتی كه پوشش آن از ابتدا تا انتها امكان پذیر نیست. چون گران است؛ پوشش آن در کوتاه مدت در منطقه مسکونی ضروری است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: ممکن است چراغ هایی نیز وجود داشته باشد که محل را نشان دهد تا افرادی که منطقه را نمی شناسند و رانندگان می توانند کانال ها را ببینند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: “ما در گذشته شاهد تعدادی تصادف در آبراه ها بوده ایم ، اما طی سال ها این تعداد کاهش یافته است. زیرا بسیاری از کانالها بسته یا در وسط بلوار قرار دارند و در دسترس نیستند. بنابراین ، تعداد حوادث بیست سال پیش کاهش یافته است. مواردی وجود داشت که یک موتورسوار تصادف می کرد اما داخل کانال نمی افتاد.

وی افزود: این باید مثالی برای امور خارج از شهر باشد. برخی از قسمتهای کانالها را که بسیار خوب ساخته شده اند می بینیم ، اما به دلیل عدم محافظت ، ممکن است بعضی از آنها در آن قرار بگیرند و بیرون آمدن از آن مشکل است ، زیرا هر دو طرف از سیمان ساخته شده اند. برخی کانال ها حتی بدتر هستند و هنوز هم می بینیم که هر دو طرف کثیف هستند. این باعث شسته شدن خاک و تخلیه آن می شود.

وی گفت: “سرانجام ، افراد مسئول این کانال ها و قدرت و درآمد این کانال ها کنترل برخی از آنها و همچنین مدیریت این کانال ها را در اختیار خواهند داشت.” متأسفانه ، در بعضی موارد ما به دنبال راه حل های دشوار و بزرگ هستیم. یک سنگ بزرگ به معنای نداشتن دست انداز است و ما باید به تدریج حرکت کنیم. این سنگ های بزرگ فقط راهی برای فرار هستند که منجر به کمبود وقت و بودجه می شود ، اما اگر امکانات لازم را ندارید می توانید مانند یک نگهبان امنیت لازم را ایجاد کنید.

وی افزود: یک ماه پیش پسری از منطقه گیامدشت در کانال افتاد و جان خود را از دست داد. هلال احمر گيامدشت نيز در محل حاضر شد و سرانجام جسد کودک پيدا شد. ما نباید در چنین مواردی ریسک کنیم و بگوییم تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است و خیریه سقوط نخواهد کرد. ما باید خود را جای خانواده این شهید قرار دهیم. ما باید تمام جوانب مسئولیت را که به ما سپرده شده است ، در نظر بگیریم.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: ما در گذشته چندین تصادف داشته ایم که برخی از آنها منجر به مرگ شده است. چندی پیش ما تصادف کردیم که اسب در کانال افتاد ، البته کانال گل آلود بود و راکب بیرون آمد ، اما نام او با جرثقیل خارج شد.

وی در پایان گفت که دستگاه های نظارتی نیز در تأمین ایمنی چنین مکان هایی نقشی دارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا