جامعه و خانواده

جزییات واگذاری تاکسی ون های جدید تهران/تکلیف سند مالکیت ون های یک میلیاردی چه می‌شود؟

معاون فنی و عملیاتی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران نحوه راه اندازی وانت های جدید در پایتخت را تشریح کرد.

علی محتشمی پور در گفت وگو با خبرگزاری پرتال پارسی: وی در خصوص جایگزینی تاکسی ون های اخیرا معرفی شده گفت: تاکسی های ون که اخیرا توسط شهردار تهران معرفی شده است در قالب طرح مشترک وزارت کشور و شهرداری ها برای نوسازی ناوگان فرسوده اجرایی شد. ون های تاکسی

وی گفت: در ابتدای آبان ماه مکاتباتی با سازمان شهرداری ها و دهیاری ها صورت گرفت که بر این اساس وانت های تولیدی این شرکت با استفاده از منابع این وزارتخانه در قالب پروژه مشترک با ایران خودرو دیزل تولید شد. . نوسازی وزارت کشور و شهرداری ها 70 تا 30 درصد ضروری است، وی ادامه داد: بنابراین 70 درصد منابع توسط وزارت کشور و 30 درصد توسط شهرداری ها تامین می شود که بلافاصله پس از بررسی به امور مالی و دارایی گزارش شد. این اطلاعیه و معاونت حمل و نقل شهرداری تهران در جلسات یک فوریتی و پس از تشریح و تشریح پروژه، مقرر شد شهرداری بر اساس مکاتبات فاز اول، منابع لازم را برای شهردار تهران به فوریت تامین کند. ، 630 دستگاه وانت برای شهر تهران در نظر گرفته شده که تا پایان سال تحویل می شود.

معاون فنی و عملیاتی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران افزود: بنابراین بر اساس برنامه مالی پیشنهادی، تمامی منابع پیشنهاد و به حساب سازمان شهرداری ها و دهیاری ها واریز شده است و انتظار داریم. وانت های باقیمانده را تا پایان سال تحویل می دهد و سپس قیمت اعلامی ایران خودرو دیزل بر اساس محاسبه 30 تا 70 درصدی است، اما قبل از اتمام کار، وانت ها باید توسط شهرداری تهران تعویض شوند. این وانت ها که هم اکنون در مسیرهای فعال هستند، بر اساس برنامه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور قرار است این وانت ها جایگزین تاکسی ون های فرسوده در مسیرها شوند.

محتشمی پور با بیان اینکه به محض انتشار الگوی تحویل وانت توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، فرآیند تحویل وانت به رانندگان متقاضی تکمیل می شود، ادامه داد: در تحویل سند دقت کنید. تا پایان عمر ساخته نمی شود و رانندگان باید تا پایان دوره صبر کنند، سازمان شهرداری ها به اطلاع می رساند که حداقل هفت سال در شبکه ها کار می کنند و وانت های جدید باید کار کنند. . در شبکه خطوط و پایانه های تهران.

معاون فنی و عملیات سازمان تاکسیرانی و نظارت سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه چرا مالکیت وانت ها به رانندگان واگذار نمی شود گفت: تحویل سند تا پایان دوره است و ما این الگو را تجربه کرده ایم. در هنگام رانندگی با اتوبوس توجه داشته باشید که تمام منابع آن توسط دولت و شهرداری تامین می شود و قیمت وانت های نو بالای یک میلیارد تومان مهم است و اگر خود رانندگان هزینه آن را پرداخت کنند. مقدار، عملا هیچ راننده ای نمی تواند از عهده این هزینه ها برآید. چون از تعمیر تاکسی های مسافربری دیده ایم وقتی کار تعمیرات از 20 میلیون تومان می گذرد، رانندگان در تامین منابع مالی با مشکل مواجه می شوند و حالا اگر قیمت وانت از یک میلیارد تومان هم گذشت، رانندگان چه کار می توانند بکنند؟ قطعا می توانند این مبلغ را پرداخت کنند، ندارند، بنابراین این مبلغ به صورت بسته داده می شود.

وی گفت: بخشی از مبلغ از طریق فرم کرز الحسنه و بخشی از طریق دولت داده می شود و رانندگان باید در دوره هفت ساله ارائه سند به صورت آنلاین فعال باشند اما سازمان شهرداری ها مراقب باشند. هنوز مدل ترانسفر را منتشر نکرده است و اطلاعیه مدل ترانسفر را منتشر نمی کنیم و منتظر هستیم تا شماره گذاری و شماره گذاری وانت ها تکمیل شود و پس از انجام این دو مورد مهم، مرحله نهایی تحویل وانت تاکسی انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رانندگان این واگذاری را تایید کردند؟ وی با اشاره به برگزاری جلساتی با رانندگان و شرکت های تاکسیرانی گفت: وانت های فرسوده شهر تهران باید از پنج سال پیش از تردد خارج شوند و قابل تردد نیستند، بنابراین این وانت هیچ سودی برای راننده ندارد و فقط هزینه دارد. راننده و به جای هدر دادن تاکسی راننده، در دراز مدت می توانید یک وانت جدید بخرید و تنها تفاوت آن با سایر مراحل تعمیر، موضوع مالکیت قانونی وسیله نقلیه است. مراقب باشید، ما به شما یک جایزه می دهیم. بیش از یک میلیارد به راننده یک ون تاکسی فرسوده منابع آن از بیت ایل تامین می شود و از بودجه شهرداری و دولت تامین می شود و اگر به راننده جایزه بدهیم باید به رانندگان خدمت کند. عمومی در عوض.

معاون فنی و عملیاتی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر ضایعات وانت های فرسوده در بالاترین حد 72 میلیون تومان و اختلاف 72 میلیون تومان تا یک میلیارد تومان بسیار زیاد است. بزرگ است، و این نقطه باید برای راننده از طریق Baitalmal منحصر به فرد باشد. تضمین شده است و حداقل تضمینی که می تواند بدهد این است که وانت هفت سال به مردم خدمت کند، نه اینکه وانت را به راننده بدهیم و مالکیت را به آن راننده واگذار کنیم، بلکه او خط را ترک کند و به سمت آن کشیده شود. خدمات نزدیک و حساسیت های موجود در خصوص عدم واگذاری مالکیت قانونی تنها به این حوزه مربوط می شود، البته جلسات کارشناسی زیادی در این زمینه برگزار کرده ایم و اکنون منتظر ابلاغ سازمان شهرداری ها هستیم.

وی در خصوص تعداد وانت های فرسوده در پایتخت گفت: در حال حاضر بیش از هزار و 400 وانت فرسوده فعال در پایانه ها داریم که در بسته های دستگاهی اولویت بندی شده و پس از برگزاری جلسات در صورت اتخاذ این مدل، اولویت بندی شده است. وانت تعمیرات، وانت به آنها داده می شود.

به گزارش پرتال پارسی، اواخر آبان ماه وانت هایی با سقف بلند با حضور شهردار تهران به نمایش درآمد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا